Archives

Hans Hvinden Hageglede Diller

Hageglede.no – en nettbutikk i kraftig vekst

Hageglede.no er en norsk nettbutikk med tradisjoner helt tilbake til 1895, da det under navnet «Brumunddal Frø» var ett av landets eldste postordrefirma. I 2017 ble Hageglede.no lansert i ny drakt under ledelse av daglig leder Hans Hvinden. Vi i Diller intervjuet Hans for å høre om hans erfaringer med lojalitetsprogrammet som de opprettet i november 2020.

Hvorfor startet dere med kundeklubb?

“Vi ønsket først og fremst å få et godt forhold til kundene våre. For å lykkes med det, trengte vi en god lojalitetsplattform, slik at vi hadde et grunnlag for å bli den nettbutikken som folk ønsker å gå til – og komme tilbake til – for å handle hagevarer.”

Hva fikk deg til å ta beslutningen om å starte opp den gangen?

“Jeg fant inspirasjon i andre bransjer og hos aktører som har gode kundeklubber, så jeg tenkte at Hageglede.no trengte noe tilsvarende for å skape lojale kunder som følte seg knyttet til oss.”

Hva slags resultater har dere sett så langt?

“Vi har hatt en vanvittig vekst i selskapet, og det har vært veldig moro – og mye hardt arbeid. Trappetrinns-modellen med poeng i kundeklubben ser ut til å fungere godt og er med på å strukturere til vekst. Vi startet kundeklubben i november 2020, og vi har nå i mai ’21 allerede fått 9500 medlemmer. Det er vi veldig godt fornøyde med.”

Har du eksempler på vellykkede kampanjer?

“Ja, innmeldingsoppsettet vårt er svært effektivt. Etter noen sekunders surfing på nettsiden, kommer det opp en pop-up som informerer om at man får 10% rabatt på første handel. Kunden legger inn epost-adressen sin og ved utsjekk i kassen krysser man av for medlemskap i kundeklubben for å få rabatten.”

Dette synes kundene tydeligvis er en god avtale når man ser på antall medlemmer vi har fått på kort tid. De som ikke handler den dagen, kommer med på epost-listen vår, og kan bli medlemmer og få rabatten i neste omgang, hvis de ønsker det.

“Vi ser også at SMS-kampanjene vi har kjørt er effektive og skaper økt trafikk. Jeg tror at vi kan få mye glede av å utvikle kundeklubben fremover, slik at kampanjene blir enda mer tilpassede og personlige for den enkelte kunde.”

Hvor viktig er det at Diller er integrert i WooCommerce?

“Det hadde vært helt uaktuelt uten denne integrasjonen! Alt vi gjør er bygget opp etter prinsipper om automasjon og integrasjon, med andre ord at alt skal «snakke med hverandre». Så dette var helt vesentlig for vårt valg.”

Hva synes du om samarbeidet med Diller?

“Strålende! Vi har hele tiden hatt en fin dialog, og jeg får alltid rask og god tilbakemelding. Web-byrået EasyWeb har utviklet nettsiden og nettbutikken vår, og samarbeidet flyter også veldig bra mellom oss, EasyWeb og Diller.”

Hvordan fikk du høre om Diller?

“Jeg søkte rundt på nettet etter leverandører og fant Diller på den måten. De har alt vi trenger i en et lojalitetsprogram, og for meg var det en ekstra fordel at det er et norsk selskap.”

Hva ser du som de viktigste fordelene med kundeklubb?

“Det er å bli kjent med kundene. Det er selvsagt også vesentlig at vi får GDPR-samtykket på plass, slik at vi kommuniserer på riktig og lovlig måte. Nå i starten har noe av det viktigste vært å få opp en medlemsbase hvor samtykket er på plass, slik at vi kan utvikle lojalitetsprogrammet videre. Vi gjør ikke alt perfekt ennå, men vi ser at det er store muligheter fremover.”

Jeg tror også at kundeklubben kan være med på å forlenge sesongen, ved at vi kan informere medlemmene om produkter både for utendørs og innendørs dyrking til ulike årstider.

Hva sier kundene deres?

“Vi vet at kundene er fornøyde med fordelene de får, og at det er enkelt være medlem. De synes det er positivt at de finner sine tilgjengelige bonuskuponger ved å trykke på en knapp i handlekurven.”

Hva ser du for deg fremover?

“Vi ser at det er gode muligheter for å gjøre kundeklubben enda bedre og mer relevant for medlemmene ved at vi gjør en bedre segmentering av medlemsbasen. På den måten få vi mer kunnskap om hva kundene er interessert i og ønsker informasjon om – og hva de vil ha gode kampanjer på.”

Generelt ønsker vi å vokse og få mange flere medlemmer. Målet er å få 50 000 medlemmer i kundeklubben. Vi tror at en god kundeklubb er en viktig nøkkel for å holde på kundene over tid.

Diller® – kundeklubben som har alt, enkelt og rimelig.

Lojalitetsplattformen Diller® hjelper små og mellomstore bedrifter til å øke sin konkurransekraft ved å få kundene til å handle oftere og mer. Dette sparer kostnader og øker levetidsverdien.

Diller® er en smart løsning for bedrifter som ikke har et stort markedsføringsbudsjett, men som ønsker å øke salget. Markedsføring er dyrt, og en kundeklubb gir store besparelser fordi man ikke bruker dyrebare midler på hele tiden å få nye kunder inn i butikken og nettbutikken.

Med et godt lojalitetsprogram kan man konvertere enkeltsalg til repetisjonssalg og få bedre kundedialog.

Hans Hvinden Hageglede Diller

Hageglede.no – a rapidly growing webstore

Hageglede.no is a Norwegian online store with traditions dating back to 1895 , when it under the name «Brumunddal Frø» was  one of the country’s oldest mail order companies. I 2017 Hageglede.no was re-launched under the leadership of General Manager Hans Hvinden. The Diller crew interviewed Hans to learn about his experiences with the loyalty program they set up in November 2020.

Why did you start with a loyalty program?

“First and foremost, we wanted to have a good relationship with our customers. To succeed, we needed a quality loyalty platform, so that we could have a foundation to become the online store that people want to visit – and return to – when shopping for garden supplies. ”

What made you decide to get started  at the time?

“I found inspiration in other industries and with players that have good loyalty programs, so I thought that Hageglede.no needed something similar to create loyal customers who felt connected to us.”

What kind of results have you seen so far?

“We have had an insane growth in the company, and it has been a lot of fun – and hard work. The step-by-step model with points in the customer club seems to work well and helps to structure growth. We started the loyalty program in November 2020 , and we have already gained 9,500 members by May ’21. We are very pleased with that. ”

Have you got any examples of successful campaigns?

“Yes, our registration setup is very effective. After a few seconds of browsing on our website, a pop-up appears informing you that you get a 10% discount on the first purchase. The customer enters his email address and when checking out at he is asked to check the box for customer club membership to get the discount. ”

It is clear that customers think this is a good deal, when you look at the number of members we have gained in such a short time. Those who do not shop that day will join our email list, and may become members and get the discount in the next round.

“We also see that the SMS campaigns we have run are effective and create increased traffic. I think we can get many benefits from developing the loyalty program going forward, so that the campaigns become even more customized and personal for the individual customer.”

How important is it that Diller is integrated with WooCommerce?

“It would have been completely irrelevant without this integration! Everything we do is built on the principles of automation and integration, in other words that everything should ‘talk to each other’. So this was absolutely essential to our choice of loyalty platform.”

What do you think of the collaboration with Diller?

“Brilliant! We have always had a great dialogue, and I always get quick and good feedback. The web agency EasyWeb has developed our website and online store, and the collaboration also flows very well between us, EasyWeb and Diller.”

How did you hear about Diller?

“I searched around the internet for suppliers and found Diller that way. They have everything we need in a loyalty program, and for me it was an added advantage that it is a Norwegian company.”

What do you see as the key benefits of having a customer club?

“It is to get to know our customers. It is of course also important that we get the GDPR consent in place, so that we communicate in a correct way legally. Now in the beginning, one of the most important things has been to set up a member base where the consent is “We are not doing everything perfectly yet, but we see great potential in the future.”

I also believe that the customer club can help extend the sales season, by informing members about products for both outdoor and indoor gardening in different seasons of the year.

What do your customers say?

“We know that customers are happy with the benefits they receive and that it is easy to be a member. They think it is positive that they find their available bonus coupons at the touch of a button in the shopping cart.”

What do you see ahead?

“We see that there are good opportunities to make the loyalty program even more relevant to the members by making a better segmentation of the membership base. That way, we would get more knowledge about what the customers are interested in and need information about. ”

In general, we want to grow and get many more members. The goal is to have 50,000 members in the customer club. We believe that a good loyalty program is an key to retaining customers over time.

Diller® – the customer club that has everything you need. Easy, intuitive, affordable and profitable.

The Diller® loyalty platform helps small and medium-sized businesses increase their competitiveness by getting customers to shop more, and more often. This saves costs and increases the lifetime value.

Diller® is a smart solution for companies that do not have a large marketing budgets, but still want to increase sales. Marketing is expensive, and a loyalty program offers huge savings because you do not spend precious funds getting new customers into the store and webshop.

With a good loyalty program, you can convert single sales to repeat sales and get much better customer dialogue.

“Målet er at kundeklubben skal være prikken over i’en for kundene våre”

PetXL er en landsomfattende kjede av butikker som tilbyr alt av utstyr og tjenester til dyreeiere. De har PetXL varehus i Stavanger, Kristiansand, Tønsberg, Ålesund og Haugesund, Hund som Hobby i Trondheim og Oslo Dyrebutikk i Oslo, i tillegg til 3 nettbutikker. Selskapet vokser raskt og åpner nye varehus i Vestby og Skien i løpet av 2021/2022. Vi i Diller har intervjuet markedssjef Jon Grøteig Andersen i PetXL for å høre om deres erfaringer etter oppstarten med Diller i september 2021. 

Hvorfor startet dere med kundeklubb?

Vårt hovedmål er å skape en bedre kundeopplevelse. Vi ville at det skulle bli enklere enn det var før, med det fysiske klippekortet, og vi ønsket å knytte kundene tettere til oss. Det skulle ikke minst også bli lettere for våre ansatte å ha god kundedialog i butikken. Nå oppgir kunden kun telefonnummeret sitt når han eller hun kommer til kassen, og så kan de ansatte enkelt registrere nye medlemmer eller få oversikt over kjøpshistorikk og interessene til eksisterende medlemmer. Det fungerer kjempebra og gir en god kundeopplevelse.

Hva fikk dere til å ta beslutningen om å starte opp?

Vi har lenge visst at det er nødvendig å ha et godt lojalitetsprogram. Vi hadde kundeklubb tidligere også, men Diller har et mye bedre vervesystem og er svært intuitivt og enkelt i bruk. Det gamle systemet hadde heller ingen integrasjon til kassesystemet vårt, så vi besluttet å bytte til Diller, som er fullintegrert med kassen.

Da vi undersøkte om Diller var riktig for oss, kjente jeg meg igjen fra de kundeklubbene jeg personlig er medlem av og som jeg synes er gode. Diller har de samme funksjonene som gjør at jeg holder meg lojal til et selskap eller en butikk.

Hvordan fikk dere høre om Diller?

Vi fikk høre om Diller både gjennom egne søk på lojalitetsprogrammer og via Pål Bakken i ExtendaRetail. De leverer kassesystemet ExtendaGO, som vi bruker. Vi fikk en demonstrasjon av Diller og besluttet å bytte lojalitetsplattform og overføre medlemsbasen, slik at alle eksisterende medlemmer fikk muligheten til å bli med i den nye kundeklubben vår.

Hva slags resultater har dere sett så langt?

Allerede etter bare 1 måned med ny kundeklubb, ser vi at snittsalget er betraktelig høyere for medlemmer versus ikke-medlemmer. Vi ser også at vervingen av nye medlemmer i butikk går veldig bra – over alt forventning!

Vi startet opp den 21/9 2021, og i løpet av de ni dagene i september vervet vi 2080 nye medlemmer. Og frem til i dag den 18/10, har vi vervet 5050 nye medlemmer bare i oktober. Vi estimerer at vi verver flere nye medlemmer i oktober med Diller enn vi samlet totalt i medlemsbasen fra oktober 2019 til september 2021. Vi ser at dette er mulig fordi det er så enkelt for ansatte å håndtere registrering av nye medlemmer i kassen når kundene handler. Alle som handler hos oss, får spørsmål om de ønsker å bli medlem i kundeklubben, og at de får en 10% velkomstgave, digitale klippekort og gode fordeler som medlem.

Vi ser at snittsalget og marginer er høyere til tross for at vi gir en 10% velkomstrabatt. Man tar jo gjerne med seg litt ekstra i handlevognen for å mest mulig ut av rabatten.

Hvilke mål har dere for kundeklubben?

Vi har som målsetning å nå 100 000 nye medlemmer i løpet av 1 år – og det mener vi er et nøkternt anslag. Vi åpner nye butikker i Vestby og Skien i løpet av de neste månedene, så det er rom for en god økning i medlemsmassen.

Målet er at kundeklubben skal være prikken over i’en for kundene våre, slik at de ønsker å fortsette å handle hos oss.

Hva skal dere gjøre fremover for å holde den gode vervetakten?

Vi har flere tiltak på gang. I dag ber vi alle ansatte om å spørre kunder i kassen om de ønsker å bli medlem. De ansatte forteller om velkomstgaven på 10%, om digitale klippekort og at medlemmer får tilbud før andre i ukentlige nyhetsbrev. I tillegg til dette skal vi sette opp plakater med QR-koder, for da kan kundene registrere seg selv før de kommer til kassen i stedet for å vente til neste gang. Vi skal også sette opp rollups med informasjon om kundefordeler i alle varehusene våre, og vi ser også at noen varehus og ansatte er «super-ververe», så vi skal også passe på å dele mer informasjon mellom varehusene.

Hva tenker dere om mulighetene som ligger i segmentering av medlemsbasen?

Vi ser et stort potensial for å bruke segmentering til nytte for kundene våre. Kundene våre er spredt i svært forskjellige grupper, og det er noe helt annet å kommunisere til hundeiere enn reptileiere. Segmenteringen gir oss et godt landskap å navigere i.

I dag deler vi medlemmene i ulike segmenter. Først og fremst kategoriserer vi medlemmer mot foretrukket varehus og hva slags kjæledyr de har. Deretter segmentere vi på interesser, som blant annet jakt, oppdrett, familie med kjæledyr, tur & villmark, show, lydighet, agility eller fôring. Her gir Diller «multi choice»-mulighet, og det er bra, fordi mange har flere kjæledyr og interesser.

Siden vi nå har segmentering på denne måten, kan vi bygge inn mange flere tilpassede medlemsfordeler i programmet vårt, som for eksempel invitasjon til gratis hundetrening for lojale medlemmer som har opparbeidet seg mange bonuspoeng.

Hvilken visjon har dere for PetXL som selskap?

Vi skal være totaldestinasjonen for dyreeiere. Hos oss får man alt man trenger til dyret eller dyrene sine, om det så er produkter i butikken, veterinærtjenester, hundefrisør eller rehabilitering. Og disse tjenestene og produktene skal gjøres tilgjengelig for dyreeierne på en enkel og intuitiv måte, slik at de får en veldig god totalopplevelse av å handle hos oss. Med kundeklubben som prikken over i’en, skal det virkelig lønne seg å handle hos oss, slik at lojale kunder får gode, tilpassede fordeler og tilbud. Vi ønsker å bygge gode «communities» for likesinnede dyreeiere med felles interesser.

Hvor viktig er det at Diller er integrert i kassen?

Det var en avgjørende faktor. Det er helt vesentlig at det var en god integrasjon mellom kassen og lojalitetsprogrammet. Noe annet blir altfor tungvint, og vi ønsker sømløse, fullintegrerte løsninger.

Hva synes du om samarbeidet med Diller?

Veldig bra! Knut Ole Hauge i Diller har vært ekstremt god til å følge oss opp underveis, og det er vi svært fornøyde med. Det er viktig at vi har hatt en god oppfølging i oppstarten.

Hvordan kom dere i gang, og hva ser dere for dere fremover?

Vi var opptatt av at det skulle gode fordeler fra start, med digitale klippekort for ulike dyreeiere og en velkomstgave. Vi ser for oss at poengsystemer og ulike medlemsnivåer kommer opp nå etter hvert, for det gir et enda bedre program for våre medlemmer.

Diller en egentlig en markedsføringsplattform mer enn kun et lojalitetsprogram, og vi gleder oss veldig til veien videre for å gi kundene våre gode opplevelser i butikkene våre. Enda bedre segmentering og tilpassede medlemsfordeler skal komme kundene våre til glede fremover!

 

Diller® – kundeklubben som har alt, enkelt og rimelig.

Lojalitetsplattformen Diller® hjelper små og mellomstore bedrifter til å øke sin konkurransekraft ved å få kundene til å handle oftere og mer. Dette sparer kostnader og øker levetidsverdien.

Diller® er en smart løsning for bedrifter som ikke har et stort markedsføringsbudsjett, men som ønsker å øke salget. Markedsføring er dyrt, og en kundeklubb gir store besparelser fordi man ikke bruker dyrebare midler på hele tiden å få nye kunder inn i butikken og nettbutikken.

Med et godt lojalitetsprogram kan man konvertere enkeltsalg til repetisjonssalg og få bedre kundedialog.

Coco Skien Diller

“Vi liker at vi kan tilpasse kampanjene akkurat slik som vi ønsker”

Coco er en eksklusiv klesbutikk i Skien som har fokus på skandinavisk mote og design. Vi i Diller intervjuet butikksjef Heidi Andresen for å høre om hennes erfaringer med lojalitetsprogrammet som de opprettet i desember 2020.

Hvorfor startet dere med kundeklubb?

Vi ønsket å skape et tettere bånd til kundene og ville samtidig tilby våre lojale kunder noen ekstra hyggelige fordeler.

Hva fikk dere til å ta beslutningen om å starte opp?

Vi hadde tenkt på det en god stund, og i forbindelse med åpningen av nettbutikken tok vi steget i desember i 2020. Vi har allerede mange lojale kunder som vi ønsket å gi ekstra fordeler ved å være medlemmer i kundeklubb hos oss. Så da passet det bra å sette opp Diller samtidig med opprettelsen av nettbutikk.

Hvordan fikk dere høre om Diller?

Vi fikk en anbefaling fra Erik Wenås i Protekt IT, som er vår forhandler av kasseutstyr. Vi er for øvrig strålende fornøyd med samarbeidet – og med kundeklubben. Og ikke minst viktig, kundene våre er veldig godt fornøyde!

Hva anser dere som de viktigste fordelene med Diller?

Vi liker at vi kan tilpasse kampanjene akkurat slik som vi ønsker. Det er lett å styre kampanjer og aktiviteter. Vi har det vi kaller «totalkunder» som handler en del hos oss, og disse får ekstra fordeler basert på kjøp.

Tidligere, før vi hadde kundeklubb, ble det gjerne til at vi gjorde forskjell på de lojale kundene, ved at noen fikk med en ekstra vare mens andre fikk en rabatt. Det ble mer tilfeldig. Skien er et lite sted, og det er viktig at programmet nå har blitt helt likt for alle, slik at kunder får samme gode rabatter og fordeler, avhengig av kjøpsnivået deres. Det blir mer rettferdig for kundene.

Hva slags resultater har dere sett så langt?

Vi ser at kundene er veldig fornøyde! Vi føler også at de nå i større grad kommer til oss først når de trenger noe, altså at vi har blitt deres foretrukne butikk. Da tenker vi at kundeklubben har vært vellykket.

Har du eksempler på vellykkede kampanjer?

Da vi startet salget i januar, sendte vi en SMS til medlemmene om at de fikk komme én dag før salget startet, og at de fikk 10% ekstra rabatt på salgsvarene. Det ble svært godt mottatt, og vi så en merkbar effekt på omsetningen.

Vi kommer til å være mye mer aktive med kundeklubben når byen åpner igjen etter korona-nedstengning. Da kommer vi ikke bare til å fokusere på rabatter, men desto mer på opplevelser. Vi har alltid jobbet med events, og nå kommer vi til å koble dem mot kundeklubben. Vi tror at kundene setter stor pris på slike fordeler. Det kan for eksempel være samarbeid med en leverandør fra et merke vi fører, og at vi inviterer 15 stykker til visning, servering og goodie bags.

Hvor viktig var det at Diller er integrert i kassen?

Det var ekstremt viktig for oss, for da henger alle systemene sammen og kundene får en bedre opplevelse. Integrasjon gjør det lett for oss å håndtere kasse og kunder i en travel hverdag.

Hvordan verver dere medlemmer til kundeklubben?

Vi verver medlemmer gjennom kundebesøk i butikken, altså de som kommer fysisk til butikken. Vi begynte å verve medlemmer da salget startet i januar. Vi fortalte kundene at de fikk 50% på salget ved å melde seg inn i kundeklubben. Ingen sa nei!

Etter at salget var slutt, har vi fortsatt å spørre kundene i kassen etter hvert salg. Vi spør om de ønsker å bli medlemmer, og at de da får gavesjekker etter et visst forbruk, invitasjoner til events og andre fordeler. Det er fremdeles ingen som sier nei. Vi er også opptatt av å si at de ikke kommer til å bli mast på, for det ønsker vi ikke. Dette skal være et positivt og eksklusivt tilbud for dem, og det oppfatter vi at kundene våre synes at kundeklubben er.

Etter hvert kommer vi også til å verve medlemmer i nettbutikken vår, men så langt har vi ikke kommet ennå. Vi kommer til å være mer aktive med kundeklubben fremover og ser frem til å invitere medlemmene våre med på hyggelige aktiviteter og kampanjer.

Løsningen til Coco er levert i tett samarbeid mellom Protekt IT, PCKasse og Diller.

Diller® – kundeklubben som har alt, enkelt og rimelig.

Lojalitetsplattformen Diller® hjelper små og mellomstore bedrifter til å øke sin konkurransekraft ved å få kundene til å handle oftere og mer. Dette sparer kostnader og øker levetidsverdien.

Diller® er en smart løsning for bedrifter som ikke har et stort markedsføringsbudsjett, men som ønsker å øke salget. Markedsføring er dyrt, og en kundeklubb gir store besparelser fordi man ikke bruker dyrebare midler på hele tiden å få nye kunder inn i butikken og nettbutikken.

Med et godt lojalitetsprogram kan man konvertere enkeltsalg til repetisjonssalg og få bedre kundedialog.

Coco Skien Diller

“We like that we can customize campaigns exactly how we want to”

Coco is an exclusive clothing store in Skien, Norway that focuses on Scandinavian fashion and design. The Diller crew interviewed store manager Heidi Andresen to learn about her experiences with the loyalty program they created in December 2020.

Why did you start up a customer club?

We wanted to create a closer bond with our customers and at the same time offer our loyal customers some extra benefits.

What made you decide to get started?

We had been thinking about it for a while, and in connection with the opening of the online store, we took the step in December 2020. We already had many loyal customers, and we wanted to give them some extra benefits by becoming members of our customer club. Therefore, it was a good idea to set up Diller at the same time as creating an online store.

How did you hear about Diller?

We received a recommendation from Erik Wenås in Protekt IT, which is our dealer of cash register systems. We are extremely satisfied with the collaboration – and with the loyalty program. And not least, our customers are happy!

What do you consider to be the most important benefits of Diller?

We like that we can customize the campaigns exactly how we want to. Campaigns and activities are easy to manage. We have clients who shop a lot with us, and they will get extra good benefits based on their purchase levels.

In the past, before we had a loyalty program, we often made a difference between the customers, in that some got an extra item with big purchases while others got a discount. It was a bit random. Skien is a small place in Norway, and it is important that the program now is the same for everyone, i.e. that customers get the similar discounts and benefits, depending on their purchase levels. It’s become more fair for our loyal customers.

What kind of results have you had so far?

We can see that customers are very happy! We also feel that we have become their preferred store. This is a proof to us that the customer club has been a successful investment.

Have you got any examples of successful campaigns?

When we started the seasonal sale in January, we sent an SMS to the members that they were allowed to come one day before the sale started, and that they got an extra 10% discount on sale items. It was very well received, and we saw a noticeable effect on sales.

We’ll be much more active with the loyalty program after corona measures cease. We will not focus as much on discounts, but much more on creating experiences for members. We have had many events in the past, and now we will connect events with our loyalty program. We believe that customers greatly appreciate such benefits.

How important was it that Diller is integrated into the cash register?

It was extremely important to us, because all the systems became connected and the customers could get a better experience. The integration makes it easy for us to handle customers in a good way even when it is very busy in the store.

How do you recruit members to the customer club?

We recruit members when customer visits the store. We started recruiting members when the sale started in January. We told customers they got 50% off sales by joining the customer club. Everyone signed up!

After the sale was finished, we have continued to ask customers at checkout. We ask if they want to become members, and that they receive gift vouchers after a certain purchase level, that they will receive invitations to events and other benefits. Still no one says no.

Eventually we will also recruit members in our online store, but we haven’t come this far just yet. We will be much more active with the loyalty program going forward and look forward to inviting our members to fun activities and promotions.

Coco’s solution is delivered in close collaboration between Protekt IT , PCKasse and Diller.

Diller® – the customer club that has everything you need. Easy, intuitive, affordable and profitable.

The Diller® loyalty platform helps small and medium-sized businesses increase their competitiveness by getting customers to shop more, and more often. This saves costs and increases the lifetime value.

Diller® is a smart solution for companies that do not have a large marketing budgets, but still want to increase sales. Marketing is expensive, and a loyalty program offers huge savings because you do not spend precious funds getting new customers into the store and webshop.

With a good loyalty program, you can convert single sales to repeat sales and get much better customer dialogue.

Buster Hund og Katt Diller kundeklubb

Buster-kjedens erfaringer med lansering av kundeklubb

Buster Hund og Katt er en norsk butikkjede med 8 butikker på østlandsområdet og nettbutikk. Vi i Diller intervjuet daglig leder Anders Johan Braaten om kjedens erfaringer med oppstarten av kundeklubb høsten 2020.

Hvorfor ønsket dere å gå i gang med kundeklubb for Buster-butikkene?

“Det viktigste for oss var å få de eksisterende kundene våre over i en kundeklubb, slik at alle som hadde benyttet klippekort på papir i årevis ble registrert i et godt system. Vi hadde aldri noen kommunikasjon med klippekort-kundene utover at de fikk rabatt ved kjøp. Vi brukte ikke dataene om kjøpene til noe, siden de ikke var samlet i noe system.”

Hva fikk dere til å ta beslutningen om å starte opp?

“Vi visste jo godt at vi burde samle kundene i et system, men det ble aldri noe av. Problemet er jo alltid at det ikke er tid til overs. Det var Ole Anders Tønsberg i AS Frankering, som er vår forhandler av kassesystemer, som tipset meg om Diller kundeklubb og at vi kunne komme oss raskt i gang. Diller er integrert med PCKasse, slik at det blir enkel registrering av medlemmer i butikken, og kjøpsdata som logges i kassen vises i kundeklubben.”

Vi satt oss et mål om at vi skulle få 5000 kunder over i den nye kundeklubben på 3 mnd. Vi endte faktisk opp med å få 8500 kunder registrert i klubben. Det gikk over all forventning.

Hva slags resultater har dere fått?

“Vi ser at det har gitt gode resultater så langt. Ett eksempel er Black Friday i 2020. Vi har tidligere hatt liten effekt av å markedsføre Black Friday tilbud, virker som vår bransje drukner litt i alle de store sin markedsføring for denne dagen. Vi tenkte imidlertid at vi skulle teste det ut, siden vi hadde fått en kundeklubb på plass. Uken før Black Friday var en rolig uke, så vi sendte ut en SMS på torsdagen før Black Friday.”

Det vi så var overraskende. Den ene SMS’en førte til svært travle dager i alle våre butikker både fredag og lørdag, og kampanjen mot medlemmene hadde en tydelig effekt på salgstallene.

Den store fordelen med kundeklubb er at det blir lett å kommunisere med kunder. Vi ser uendelige muligheter med dette fremover og gleder oss til å ta det mer i bruk.

Løsningen til Buster Hund og Katt er levert i tett samarbeid mellom AS Frankering & Kopiservice, PCKasse og Diller.

Diller® – kundeklubben som har alt, enkelt og rimelig.

Lojalitetsplattformen Diller® hjelper små og mellomstore bedrifter til å øke sin konkurransekraft ved å få kundene til å handle oftere og mer. Dette sparer kostnader og øker levetidsverdien.

Diller® er en smart løsning for bedrifter som ikke har et stort markedsføringsbudsjett, men som ønsker å øke salget. Markedsføring er dyrt, og en kundeklubb gir store besparelser fordi man ikke bruker dyrebare midler på hele tiden å få nye kunder inn i butikken og nettbutikken.

Med et godt lojalitetsprogram kan man konvertere enkeltsalg til repetisjonssalg og få bedre kundedialog.

Integrasjon med kassesystemet

Diller® er skreddersydd for små og mellomstore butikker/kjeder og er integrert med kassen og nettbutikken. Enkelt og greit!

Bedre tilgang til kundedata

Kundenes interesser og kjøpsmønstre kan enkelt analyseres i Diller®. Det betyr at butikkene kan kjøre spissede og relevante kampanjer, som gjør kundene mer fornøyde og lojale. Trofaste kunder lønner seg, og en kundeklubb kan bidra til å holde konkurrentene unna!

Buster Hund og Katt Diller kundeklubb

The Buster chain’s experiences with a loyalty program

Buster Hund og Katt is a Norwegian store chain with 8 stores in the Eastern part of Norway and an online store. The Diller crew interviewed General Manager Anders Johan Braaten about the chain’s experiences with setting up a customer club in the autumn of 2020.

Why did you want to start a customer club for the Buster stores?

“The most important thing for us was to get our existing customers into a loyalty program, so that everyone who had used loyalty cards on paper for years were registered into a good system. We never had any communication with the loyalty card customers other than that they got a discount. We did not use the purchase data for anything, as it was not collected in any system. ”

What made you decide to get started?

“We knew very well that we should gather the customers in one system, but it never happened. The problem is always that there is no time to spare. It was Ole Anders Tønsberg in AS Frankering, who is our provider of the cash register system, who told me about Diller and that we could get started quickly. Diller is integrated with PCKasse, with easy registration of members in-store.”

We set a goal that we would get 5000 customers into the new loyalty program in 3 months. We actually ended up getting 8500 member registrations. It exceeded all expectations.

What kind of results have you had so far?

“We see that it has given good results so far. One example is Black Friday in 2020. We previously had little effect of marketing Black Friday deals, as it seems that our industry is drowning in all the big players’ marketing for this day. We thought, however, that we should test it out, since we had a customer club in place. The week before Black Friday was a quiet week, so we sent out an SMS on the Thursday before Black Friday. ”

What we saw was surprising. One SMS led to very busy days in all our stores both Friday and Saturday, and the campaign towards members had a solid effect on the sales numbers.

The big advantage of a loyalty program is that it becomes easy to communicate with customers. We see endless possibilities with this in the future and look forward to using the platform even more.

The solution for Buster Hund og Katt is delivered in close collaboration between AS Frankering & amp; Copy service , PCKasse and Diller.

Diller® – the customer club that has everything you need. Easy, intuitive, affordable and profitable.

The Diller® loyalty platform helps small and medium-sized businesses increase their competitiveness by getting customers to shop more, and more often. This saves costs and increases the lifetime value.

Diller® is a smart solution for companies that do not have a large marketing budgets, but still want to increase sales. Marketing is expensive, and a loyalty program offers huge savings because you do not spend precious funds getting new customers into the store and webshop.

With a good loyalty program, you can convert single sales to repeat sales and get much better customer dialogue.

Integration with the cash register system

Diller® is tailored for small and medium-sized stores / chains and is integrated with the checkout and online store. Easy!

Better access to customer data

Customers’ preferences and buying patterns can be easily analyzed in Diller®. This means that stores can run targeted and relevant campaigns that make customers more satisfied and loyal. Loyal customers pay off, and a loyalty program can help keep competition at bay!

“Det var viktig for oss at Diller er fullt integrert i kassen”

Lively Home er en norsk interiør- og klesbutikkjede med 5 butikker i Oslo-området samt nettbutikk. Vi i Diller intervjuet butikksjef Martine Remsøy Romøren for butikkene på Fornebu og Røa om hennes erfaringer med lojalitetsprogram.

Hvorfor ønsket dere å gå i gang med kundeklubb?

“Vi ønsket å gi en belønning tilbake til kundene. Vi synes at det var på sin plass at de skulle få fordeler av å være faste kunder hos oss. Det er en stor del av vår markedsføring. Dette er viktig for at kundene skal føle tilhørighet til oss.”

Hvor lenge har dere hatt kundeklubb?

“Vi hadde et enkelt kundeprogram i noen år, men det hadde begrenset funksjonalitet. Vi byttet til Diller høsten 2020, fordi det har full integrering med kassesystemet vårt. Vi hadde etterlyst dette lenge og ble glade da vår kasseleverandør Com2gether fortalte at vi kunne få en kundeklubb som fungerte 100% med kassen.”

Hvordan hørte dere om Diller?

“Jeg er selv en “systemnerd” som liker ny teknologi og gode løsninger, så jeg spurte om det var noen nyheter hos Com2gether. Det var Stian Aaserud som anbefalte meg å bruke kundeklubben til Diller. Det rådet er vi veldig glade for!

Teamet hos Com2gether er for øvrig til stor hjelp, både Christian og Kristine på Support, Stian i Salg og André på Teknisk – alltid god hjelp å få. Også Diller Support er raske og flinke, det er utrolig viktig.”

Hvordan fungerer integrasjonen med PCKasse?

“Det er veldig enkelt. Når vi får nye medlemmer, legger vi dem inn med mobilnummeret deres. Kunden må selv klikke på en lenke for å godta medlemskapet, for alt må være korrekt iht til GDPR.”

Det er en Diller-knapp i kassen som gjør det lett å søke opp historikken til kunder og se hvilke fordeler de har oppspart. Kunden sier bare sitt mobilnummer og så henter vi opp informasjonen.

Har du noen eksempler på vellykkede medlemskampanjer?

“Vi har sett at det ikke bare rabatter som trekker til seg kunder. For eksempel fungerer det godt når vi sender ut SMS om at det er kommet nye produkter fra ett av merkene våre. Da øker trafikken til butikken, siden medlemmene liker å få tidlig produktinformasjon.”

Her forleden sendte vi en SMS om at vi trappet opp salget, og etter 10 minutter kom medlemmene til butikken! Èn av kundene sa at “jeg dro fra jobben da jeg fikk SMS’en, jeg”. Sånt er moro.

“Vi ser også at kundekvelder i butikk er populære blant medlemmene våre. Det viktigste for å lage gode kampanjer er for øvrig at det er klare og konkrete budskap.

Kundene skal føle eksklusivt å være medlem i kundeklubben vår. For eksempel, hvis vi har fått tak i 5 stk av et produkt som det bare finnes 15 stk av totalt, er det hyggelig å kunne gi informasjon om det til medlemmene våre.”

Hvordan kommuniserer dere med medlemmene?

“Vi ser at SMS er den desidert beste kanalen, for alle leser SMS og mottakerne opplever det ikke som “mas”. SMS er derfor den viktigste formen for kommunikasjon, men vi bruker også e-post hvis vi skal fortelle om nye varer eller vil vise bilder av produkter, altså mer redaksjonell informasjon.

Vi er opptatt av kommunikasjonen vår skal være personlig og fengende, for vi har mange lojale kunder som vi etter hvert kjenner godt. Når vi sender SMS’er, skal det gi følelsen av å snakke med en venninne, og vi baker tilbudene, nyhetene eller fordelene inn i teksten.”

Det er en god funksjonalitet i Diller at vi kan legge inn navnet til kunden i kommunikasjonen vår. Det gjør det mer personlig.

Hvor ofte sender dere ut SMS?

“Som regel sender vi et én gang per måned, og dersom det er merkedager som morsdag eller Halloween, sender vi kanskje en ekstra den måneden.”

Hvordan verver dere nye medlemmer?

“Vi spør om kunder ønsker å bli medlem når de handler i butikkene. Vi informerer om hva slags bonus de kan oppnå og minner dem om at det lønner seg å være medlem.”

Vi har ikke gjort noen markedsføring av kundeklubben utover verving i butikk, men planlegger å ha en kampanje om at vi gir 100 kroner i velkomstbonus til nye medlemmer på Instagram-kanalen vår.

“Vi har en bonusstige som gir 10% bonus ved kjøp på 4000 kroner, og så stiger bonusen til 15% for 8000 kroner, 20% rabatt på hele kjøpet når man har handlet for 12000 og 30% rabatt på valgfri vare når man har kommet til 16000 kroner.”

Hvor viktig er segmentering av medlemmer?

“Vi tror at det er viktig. I dag segmenterer vi for eksempel på hvem man handler til, om medlemmet bor i hus eller leilighet og om de har hytte. Vi tror at det er mye mer vi kan gjøre for å lage tilrettelagte, gode fordeler for kundene. Det skal vi jobbe mer med.”

Løsningen til Lively Home er levert i tett samarbeid mellom Com2gether, PCKasse og Diller.

Diller® – kundeklubben som har alt, enkelt og rimelig.

Lojalitetsplattformen Diller® hjelper små og mellomstore bedrifter til å øke sin konkurransekraft ved å få kundene til å handle oftere og mer. Dette sparer kostnader og øker levetidsverdien.

Diller® er en smart løsning for bedrifter som ikke har et stort markedsføringsbudsjett, men som ønsker å øke salget. Markedsføring er dyrt, og en kundeklubb gir store besparelser fordi man ikke bruker dyrebare midler på hele tiden å få nye kunder inn i butikken og nettbutikken.

Med et godt lojalitetsprogram kan man konvertere enkeltsalg til repetisjonssalg og få bedre kundedialog.

“It was essential to us that Diller is fully integrated with the cash register”

Annen Etage is a Norwegian interior and clothing store chain with 5 stores in the Oslo area plus an online store. The Diller crew interviewed store manager Martine Remsøy Romøren for the Fornebu and Røa stores about her experiences with the loyalty program.

Why did you want to start a customer club?

“We wanted to give a reward back to the customers. We think it was appropriate that they should benefit from being regular customers with us. It is a big part of our marketing. This is important for the customers to feel a sense of belonging. to us.”

How long have you had a customer club?

“We had a simple customer program for a few years, but it had limited functionality. We switched to Diller in the autumn of 2020, because it has full integration with our checkout system. We had been looking for this for a long time and were happy when our checkout supplier Com2gether told us we could get a customer club that worked 100% with checkout. ”

How did you hear about Diller?

“I myself am a” system nerd “who likes new technology and good solutions, so I asked if there was any news at Com2gether. It was Stian Aaserud who recommended me to use Diller’s customer club. We are very happy with that advice!

The team at Com2gether is also a great help, both Christian and Kristine at Support, Stian at Sales and André at Technical – always good help to get. Diller Support is also fast and good, that’s incredibly important. ”

How does the integration with PCKasse work?

“It is very simple. When we get new members, we enter them with their mobile number. The customer must click on a link to accept the membership, because everything must be correct according to GDPR.”

There is a Diller button in the checkout that makes it easy to search for customers’ histories and see what benefits they have saved. The customer only says their mobile number and then we retrieve the information.

Do you have any examples of successful membership campaigns?

“We have seen that it is not just discounts that attract customers. For example, it works well when we send out SMS that new products have arrived from one of our brands. Then the traffic to the store increases, since members like to get early product information.”

Here the other day we sent an SMS that we stepped up sales, and after 10 minutes the members came to the store! One of the customers said that “I left work when I received the SMS, I”. That’s fun.

“We also see that customer evenings in stores are popular among our members. The most important thing for creating good campaigns is that there are clear and concrete messages.

Customers should feel exclusive about being a member of our customer club. For example, if we have obtained 5 pieces of a product of which there are only 15 pieces in total, it is nice to be able to provide information about it to our members. ”

How do you communicate with members?

We see that SMS is by far the best channel, because everyone reads SMS and the recipients do not experience it as “hassle”. SMS is therefore the most important form of communication, but we also use e-mail if we are going to tell about new goods or want show pictures of products, ie more editorial information.

We are concerned about our communication being personal and catchy, because we have many loyal customers that we eventually know well. When we send text messages, it should give the feeling of talking to a friend, and we bake the offers, news or benefits into the text. ”

It is a good functionality in Diller that we can enter the name of the customer in our communication. It makes it more personal.

How often do you send SMS?

“As a rule, we send one once a month, and if there are anniversaries like Mother’s Day or Halloween, we might send an extra one that month.”

How do you recruit new members?

“We ask if customers want to become a member when they shop in the stores. We inform about what kind of bonus they can get and remind them that it pays to be a member.”

We have not done any marketing of the customer club beyond recruitment in store, but plan to have a campaign that we give 100 kroner in welcome bonus to new members on our Instagram channel.

“We have a bonus ladder that gives a 10% bonus when buying NOK 4,000, and then the bonus rises to 15% for NOK 8,000, a 20% discount on the entire purchase when you have shopped for NOK 12,000 and a 30% discount on any item when you arrive. to 16,000 kroner. ”

How important is segmentation of members?

“We believe that it is important. Today we segment, for example, who you shop for, whether the member lives in a house or apartment and whether they have a cabin. We believe that there is much more we can do to create adapted, good benefits for the customers. We will work more on that. ”

The solution for the Second Floor is delivered in close collaboration between Com2gether , PCKasse and Diller.

Diller® – the customer club that has everything, simple and affordable.

The Diller® loyalty platform helps small and medium-sized businesses increase their competitiveness by getting customers to shop more often and more. This saves costs and increases the lifetime value.

Diller® is a smart solution for companies that do not have a large marketing budget, but who want to increase sales. Marketing is expensive, and a customer club offers huge savings because you do not spend precious funds all the time to get new customers into the store and online store.

With a good loyalty program, you can convert single sales to repeat sales and get better customer dialogue.

Lojalitets program Cuba livet

Konverteringsfrekvens på 523%

For å beregne konverteringsfrekvensen på 523%, sammenlignet vi antall kunder med antall påfølgende besøk. Med andre ord, i gjennomsnitt har hver kunde som registrerte seg kommet tilbake i butikken 5 ganger. Takket være lojalitetsprogrammet kom disse kundene tilbake og kjøpte mer, igjen, og igjen!

Hva om du kunne gjøre en liten investering i din bedrift som resulterte i en konverteringsfrekvens på hele 523%? Det var det som skjedde da Cuba Life Kaffebar i Kristiansand introduserte ett lojalitetsprogram for sine kunder. Markedsføringsstrategien betalte seg, noe som resulterte i flere returnerende kunder enn noen gang før!

Lojalitetsprogrammet til Cuba Life Kaffebar har vokst raskt og er utrolig enkelt å administrere og betjene med hjelp av lojalitetsplattformen Diller.

Om Cuba Life Kaffebar

Cuba Life kaffebar er en spesialisert kaffebar som også tilbyr cubanske sigarer. Den drives av daglig leder José Corado som håndterer produktet hele veien fra bønner til ferdigbrygget kaffekopp. Cafèen ligger midt i hjertet av Kristiansand, og er et rolig og avslappende sted å nippe til en kopp gourmet kaffe samt røyke en sigar om du skulle føle for det.

Det er en av de eldste ekte kaffebarene i byen og gjennom årene har den fått et godt rykte for kvalitets kaffe og en vennlig, innbydende atmosfære.

Problemet

En av de største utfordringene Cuba Life Kaffebar møtte var å forstå atferden til sine kunder med et begrenset markedsføringsbudsjett. De var på utkikk etter en måte å forstå sine kunders vaner og atferd.

Basert på dette prøvde teamet på Cuba Life Kaffebar og finne en metode for å øke antall besøk og mengde omsetning per kunde. Videre søkte de en løsning som ikke bare hjalp dem å selge mer kaffe, men også samtidig skape en bedre og mer personlig opplevelse for alle som kom inn i deres kaffebar.

Selv om daglig leder José Corado ikke aktivt søkte etter en løsning som Diller, ble han umiddelbart fascinert da Diller kontaktet ham.

Diller er et program som gjør det enkelt for enhver bedrift å skape et robust lojalitetsprogram. Dette gjør at små bedrifter (som for eksempel Cuba Life Kaffebar) kan identifisere og beholde sine beste kunder. Investering i et lojalitetsprogram kan resultere i flere positive anmeldelser, økt verving av nye medlemmer samt flere kjøp over tid.

En av de største utfordringene Cuba Life Kaffebar møtte var å forstå oppførselen til sine kunder med et begrenset markedsføringsbudsjett. De var på utkikk etter en måte å forstå sine kunders atferd og vaner.

Løsningen

Når Diller kontaktet meg tenkte jeg at Diller ville være et svært nyttig verktøy for kaffebar industrien, og spesielt hvis du vet hvordan du skal lese og forstå data, sier Corado.

Diller fungerer ved å invitere kunder til å bli medlem av lojalitetsprogrammet og gi dem tilgang til fordeler som klippekort og elektroniske kuponger.

Corado besluttet å installere og prøve lojalitetsprogrammet på Cuba Life Kaffebar. Diller ga ham en QR-skanner som han koblet til sin datamaskin ved kassa. Han annonserte det nye systemet med innlegg på Instagram og Facebook, samt små brosjyrer og personlig kunngjøringer i butikken.

Fordelen

523% konverteringsfrekvens

For å beregne konverteringsfrekvensen på 523% sammenlignet vi antall kunder med antall påfølgende besøk. Med andre ord, i gjennomsnitt hadde hver kunde som registrerte seg kommet tilbake i butikken 5 ganger. Takket være lojalitetsprogrammet kom disse kundene tilbake og kjøpte mer, igjen, og igjen!

Sammenlignet med resultater fra annonsering på sosiale medier, er denne konverteringsfrekvensen ekstremt høy. Ifølge Adweek er den gjennomsnittlige konverteringsfrekvensen på sosiale medier kun 0,71%. Søkemotorannonsering er 1,95% og E-post markedsføring 3,19%. Når det gjelder å oppmuntre kunder til å komme tilbake til butikken tilbyr Diller den desidert beste avkastningen ved bruk av ett markedsføringsbudsjett.

Loyalty program conversion

Sammenlignet med resultater fra annonsering på sosiale medier, er denne konverteringsfrekvensen ekstremt høy. Ifølge Adweek er den gjennomsnittlige konverteringsfrekvensen på sosiale medier kun 0,71%. Søkemotorannonsering er 1,95% og E-post markedsføring 3,19%. Når det gjelder å oppmuntre kunder til å komme tilbake til butikken tilbyr Diller den desidert beste avkastningen ved bruk av ett markedsføringsbudsjett.

Raskere service

En av de viktigste praktiske resultatene Corado opplevde var at han var i stand til å betjene sine kunder raskere.

“Vi kan betjene en kunde minst ett minutt raskere,” sa han, “og det er veldig nyttig i rushtiden.” (Ett minutt virker kanskje ikke som lang tid, men det kan virkelig føles som det når du er på vei til jobb og du virkelig trenger din dose med koffein.)

I tillegg, som Corado påpeker, vil disse minuttene komme godt med i rushtiden og gjøre en stor forskjell i kundeopplevelsen.

Ikke bare vil kundene være mer fornøyde fordi de får kaffen raskere, men kafeen vil også kunne betjene flere kunder i travle tider (og tjene mer penger).

En følelse av eksklusivitet

“Jeg var i stand til å lage en “kaffeklubb” for alle våre kunder,” sier Corado, “slik at de føler at vi kan gi en bedre og mer personlig service til dem.”

Denne følelsen av eksklusivitet er et svært kraftig markedsføringsverktøy. Ved å lage denne spesielle “klubben” er Corado i stand til å få sine kunder til å føle at de er medlemmer av en viktig gruppe. Kundene kan også logge inn på sin egen profilen for å få tilgang til kuponger og spesielle tilbud.

Å være en del av en eksklusiv gruppe, samt ha tilgang til lojalitetsfordeler gir kundene en ekstra tillit. Dette oppfyller også et behov for følelsen av tilhørighet, noe som skaper en kraftig emosjonell følelse og ønske om å foreta et kjøp.

Det gjør også at man føler at man går “glipp” av noe hvis man ikke benytter seg av fordelene.

Bedre tilgang til kundedata

Corado bemerker også at Diller ga tilgang til mer informasjon om sine kunder slik at han bedre kan forstå deres atferd.

«Diller gir oss en raskere måte å identifisere kundeatferd på, og kan også hjelpe oss å nå dem på en mer personlig måte.» forklarer Corado.

Diller tillater bedrifter å lage segmenterte lister basert på registrerte data for sine medlemmer. På den måten kan bedrifter opprette reklame som er mer spesifikk for ett bestemt segment av kundebasen.

«Diller gir oss en raskere måte å identifisere kundeatferd på, og kan også hjelpe oss å nå dem på en mer personlig måte.» forklarer Corado.

Resultatene

Takket være lojalitetsprogrammet på Cuba Life Kaffebar er Corado i stand til å betjene flere kunder på kortere tid og oppmuntre sine beste kunder til å komme tilbake, igjen, og igjen. I tillegg har han et verktøy som gir en utrolig høy konverteringsfrekvens til en brøkdel av hva lignende resultater ville ha kostet med annonsering via sosiale medier, e-post og søkemotor annonsering.

Lojalitetsplattformen Diller er en ideell programvare for små og mellomstore bedrifter (for eksempel restauranter, butikker og kaffebarer), som ønsker å tilby et lojalitetsprogram for sine kunder uten et stort og kostbart markedsføringsbudsjett.