Lojalitetsplattformen Diller® hjelper små og mellomstore bedrifter til å øke sin konkurransekraft ved å få kundene til å handle oftere og mer. Dette sparer kostnader og øker levetidsverdien.
Diller® er skreddersydd for små og mellomstore butikker/kjeder og er integrert med kassen og nettbutikken. Enkelt og greit!
Vår ambisjon
Diller AS ble etablert for å kunne gi små og mellomstore bedrifter en rimelig, lønnsom og datadrevet lojalitetsplattform for personalisert og automatisert kundedialog.
Diller har siden oppstarten i 2017 etablert en solid kundebase med over 4 millioner brukere i 2024, og selskapet er nå markedsleder innenfor SMB-markedet i Norge. Selskapet har ambisjon om at Diller skal bli den globalt ledende kunde- og lojalitetsplattformen for små og mellomstore bedrifter.
Varehandelen opplever at Google-annonsering og markedsføring via sosiale medier har blitt både ineffektivt og dyrt. Kundedialogen begynner å bli svært komplisert og lite målrettet for alle som driver med varehandel.
Måten du som driver butikk møter kunder på, er avgjørende for om de vender tilbake til din fysiske butikk eller nettbutikk. Å identifisere og gjenkjenne kundene og deres handlemønstre er i dag helt vesentlig for å få til det neste salget. Med andre ord: Hvem er kundene, hvor er de, hva kjøper de og når? Dette gir Diller-plattformen svar på.
Vi i Diller mener at små bedrifter skal kunne konkurrere på like vilkår med de store internasjonale kjedene og Amazon, og vi har derfor utviklet markedets mest effektive teknologi for kundelojalitet, som er tilgjengelig som en «plug-and-play»-løsning for små og mellomstore bedrifter. Når det er sagt; store bedrifter kan selvsagt gjerne også bruke Diller! Det er enkelt, rimelig og alt man trenger for effektiv og lønnsom kundedialog. Vår lojalitetsplattform er integrert med Nordens største kasseleverandør, samt med verdens ledende eCommerce-plattformer.
En kunde- og lojalitetsplattform er en eid markedsføringskanal som sikrer førstepartsdata, og bruk av plattformen sikrer både målrettet markedsføring og en varehandel som følger GDPR-lovgivningen til enhver tid.
Kort fortalt bidrar Diller til at SMB-markedet blir profesjonalisert og øker konkurransekraften gjennom tilgang til teknologi og markedsføring som tidligere har vært forbeholdt lommebøkene og kapasiteten til de store selskapene.
Lokasjoner
Norge
Diller AS, Widerøveien 1, 1360 Fornebu, Norway
Diller AS, Vestre Strandgate 27, 4611 Kristiansand, Norway
USA
Diller Inc, 150 E 52nd St 29th fl, New York, NY 10022, USA
Portugal
Dillerdev S.A., Rua Dr José Gonçalves 61 Piso 1 – Loja 1, 2400-137 Leira, Portugal
Eiere og ledelse
Majoriteten av eierskapet i Diller ligger hos ledelse og ansatte. Noen av våre øvrige eiere:
- Skagerak Capital
- Verd Investering (tidligere Agder næringsselskap)
- A.M. Holding AS (eier av bl.a. Energima)
- Oldeide Invest AS (Per Oldeide, gründer av Papirfly)
- Nordkronen AS (Pål Wibe)
- Green 91 AS (Lars Ola Kjos)
Ledelsen
Jan Høgetveit CEO (Chief Executive Officer), Co-founder
Var sist CEO og en av gründerne av SEMINE, som er et av de raskest voksende teknologiselskapene i Norge innenfor regnskap/finans. Jan har arbeidet med flere «tournarounds» på selskaper innenfor teknologi og teknologiressurser. Han var også én av gründerne bak Gyro, som ble Skandinavias største innenfor sitt fagfelt. Jan har i hovedsak erfaring innenfor ledelse, salgsledelse og markedsutvikling.
Stein Inge Leirbekk CFO (Chief Financial Officer)
Kommer fra Promenaden Management AS hvor han jobbet som CFO. Stein Inge har lang erfaring på C-nivå, fra bl.a. Konsulentselskapet Accenture og innenfor entreprenørskap. Han var med på utviklingen av Meltwater fra å være et startup-selskap til å bli et vellykket, Silicon Valley-basert selskap. Stein Inge har erfaring med internasjonale institusjonelle investormiljøer.
Berit Lid Scharff CMO (Chief Marketing Officer)
Erfaren markedsstrateg med kompetanse innenfor forretningsutvikling, markedsføring, PR/AR, kommunikasjon og ledelse. Hun har betydelig erfaring med strategisk markedsføring og merkevarebygging fra ledende stillinger i Norge og internasjonalt i Cisco, Tandberg, Mattel, Redd Barna og 4Subsea. Hun driver konsulentselskapet Inlustro, som er spesialisert på å hjelpe SMB teknologibedrifter til å vokse nasjonalt og globalt. Hun innehar flere profesjonelle styreverv. Berit har et langvarig oppdrag som CMO for Diller og har eierandeler i selskapet.
Rolf Kirkeng CTO (Chief Technology Officer)
Over 20 års erfaring fra IT-bransjen fra blant andre Software Innovation, Objectware og Kongsberg Oil & Gas. De siste årene har Rolf vært utviklingssjef hos Identec Solutions i Norge og hatt ansvar for å bygge opp selskapets tekniske plattform. Han gikk i 2017 over til SEMINE, for å bygge Norges beste utviklingsmiljø rundt AI og maskinlæring og tar snart steget over til Diller, hvor han skal lede selskapets teknologiutvikling.
Knut Ole Hauge COO (Chief Operations Officer)
Inntil han ble med på Diller-laget i 2020, jobbet Knut 14 år i Kongsberg Digital, hvor han ledet den globale leveranseavdelingen, samt bygget opp supportavdelingen slik den er i dag. Knut har lang erfaring med utrulling av software på oljerigger i alle verdenshjørner, og han har startet flere kontorer rundt om i verden. Knut har hovedsakelig jobbet innenfor ledelse av personer, prosjekter, leveranser, support og produkt.
Lars Delbeck CSO (Chief Sales Officer)
Lars kommer fra Bedre Betingelser AS, hvor han var en av gründerne av selskapet. Før dette arbeidet Lars i mediebransjen og var ansvarlig for etablering av avdelingen til Geas Forlag AS i Danmark. Han har i hele sin karriere jobbet med salg og salgsledelse og er en erfaren salgsstrateg.
Christian Berg Styreleder
Tidligere erfaring som markedsdirektør i DNB eiendom. Christian var også med på oppbyggingen av Finn.no. Videre var han gründer og administrerende direktør i Privatmegler-kjeden, som senere ble solgt til Nordea. Christian innehar en rekke styreverv.