Lojalitetsplattformen Diller® hjelper små og mellomstore bedrifter til å øke sin konkurransekraft ved å få kundene til å handle oftere og mer. Dette sparer kostnader og øker levetidsverdien.

Diller® er skreddersydd for små og mellomstore butikker/kjeder og er integrert med kassen og nettbutikken. Enkelt og greit!

 

Vår ambisjon

Diller ble etablert for å kunne gi små og mellomstore bedrifter en rimelig, lønnsom og effektiv lojalitetsplattform for personalisert kundedialog.

Detaljhandelen gjennomgår store endringer, blant annet på grunn av økt digitalisering og e-handel. Teknologiske endringer griper inn i hele verdikjeden og utfordrer eksisterende forretningsmodeller, blant annet som følge av mer effektive logistikkstrukturer og nye muligheter til å kommunisere med kundene.

Vi i Diller mener at små bedrifter skal kunne konkurrere på like vilkår med de store kjedene og Amazon, og vi har derfor utviklet markedets mest effektive teknologi for kundelojalitet, som er tilgjengelig som «plug-and-play»-løsning for små og mellomstore bedrifter. Når det er sagt; store bedrifter kan selvsagt gjerne også bruke Diller®! Det er enkelt, rimelig og alt man trenger for effektiv og lønnsom kundedialog. Vår lojalitetsplattform er integrert med Norges største kasseleverandør, samt med verdens ledende eCommerce-plattformer.

Måten du som driver butikk møter kunder på, er avgjørende for om de vender tilbake til din fysiske butikk eller nettbutikk. Å gjenkjenne kundene og deres handlemønstre er i dag helt vesentlig for å få til det neste salget. Med andre ord: Hvem er kundene, hvor er de, hva kjøper de og når? Dette gir Diller® svar på.

Kort fortalt bidrar Diller til at SMB-markedet blir profesjonalisert og øker konkurransekraften gjennom tilgang til teknologi og markedsføring som tidligere har vært forbeholdt lommebøkene og kapasiteten til de store selskapene.

Våre lokasjoner

Norge
Diller AS, Widerøveien 1, 1360 Fornebu, Norway
Diller AS, Vestre Strandgate 27, 4611 Kristiansand, Norway

USA
Diller Inc, 150 E 52nd St 29th fl, New York, NY 10022, USA

Portugal
Dillerdev S.A., Rua Dr José Gonçalves 61 Piso 1 – Loja 1, 2400-137 Leira, Portugal

Ledelsen

Jan Høgetveit CEO (Chief Executive Officer), Co-founder

Var sist CEO og en av gründerne av SEMINE, som er et av de raskest voksende teknologiselskapene i Norge innenfor regnskap/finans. Jan har arbeidet med flere «tournarounds» på selskaper innenfor teknologi og teknologiressurser. Han var også én av gründerne bak Gyro, som ble Skandinavias største innenfor sitt fagfelt. Jan har i hovedsak erfaring innenfor ledelse, salgsledelse og markedsutvikling.

: Linkedin

Stein Inge Leirbekk CFO (Chief Financial Officer)

Kommer fra Promenaden Management AS hvor han jobbet som CFO. Stein Inge har lang erfaring på C-nivå, fra bl.a. Konsulentselskapet Accenture og innenfor entreprenørskap. Han var med på utviklingen av Meltwater fra å være et startup-selskap til å bli et vellykket, Silicon Valley-basert selskap. Stein Inge har erfaring med internasjonale institusjonelle investormiljøer.

: Linkedin

Berit Lid Scharff CMO (Chief Marketing Officer)

Erfaren markedsstrateg med kompetanse innenfor forretningsutvikling, markedsføring, PR/AR, kommunikasjon og ledelse. Hun har betydelig erfaring med strategisk markedsføring og merkevarebygging fra ledende stillinger i Norge og internasjonalt i Cisco, Tandberg, Mattel, Redd Barna og 4Subsea. Hun driver konsulentselskapet Inlustro, som er spesialisert på å hjelpe SMB teknologibedrifter til å vokse nasjonalt og globalt. Hun innehar flere profesjonelle styreverv. Berit har et langvarig oppdrag som CMO for Diller og har eierandeler i selskapet.

: Linkedin

Rolf Kirkeng CTO (Chief Technology Officer)

Over 20 års erfaring fra IT-bransjen fra blant andre Software Innovation, Objectware og Kongsberg Oil & Gas. De siste årene har Rolf vært utviklingssjef hos Identec Solutions i Norge og hatt ansvar for å bygge opp selskapets tekniske plattform. Han gikk i 2017 over til SEMINE, for å bygge Norges beste utviklingsmiljø rundt AI og maskinlæring og tar snart steget over til Diller, hvor han skal lede selskapets teknologiutvikling.

: Linkedin

Knut Ole Hauge CSS MANAGER (Customer Success and Support)

Inntil han ble med på Diller-laget i 2020, jobbet Knut 14 år i Kongsberg Digital, hvor han ledet den globale leveranseavdelingen, samt bygget opp supportavdelingen slik den er i dag. Knut har lang erfaring med utrulling av software på oljerigger i alle verdenshjørner, og han har startet flere kontorer rundt om i verden. Knut har hovedsakelig jobbet innenfor ledelse av personer, prosjekter, leveranser, support og produkt.

: Linkedin

Lars Delbeck CSO (Chief Sales Officer)

Lars kommer fra Bedre Betingelser AS, hvor han var en av gründerne av selskapet. Før dette arbeidet Lars i mediebransjen og var ansvarlig for etablering av avdelingen til Geas Forlag AS i Danmark. Han har i hele sin karriere jobbet med salg og salgsledelse og er en erfaren salgsstrateg.

: Linkedin

Christian Berg Styreleder

Tidligere erfaring som markedsdirektør i DNB eiendom. Christian var også med på oppbyggingen av Finn.no. Videre var han gründer og administrerende direktør i Privatmegler-kjeden, som senere ble solgt til Nordea. Christian innehar en rekke styreverv.

: Linkedin

Sett opp din kundeklubb i dag!

Kontakt oss
"Alle mulige tredjepartskanaler blir mindre og mindre effektive, og vi ser at det er nødvendig fremover å eie dialogen med kunder. Jeg er ikke i tvil om at mye av veksten vår skyldes økt lojalitet fra medlemmer."

Kai Gulbrandsen

Adm.dir. i Princess-kjeden

"Kundeklubb-knappen ligger på forsiden i kassen, så alt går automatisk. Medlemmer våre benytter klippekortene og kupongene, fordi det er så enkelt å bruke. Vi ser at vi har høy omsetning på medlemmer."

Evy Ingebrigtsen

Operations and HR Manager, Baker Brun

"Data er det nye gullet. Det er vesentlig at kjøpsinformasjon og kundedata er fundamentet for alle gode kundedialoger. Å ha kontroll på dette, er etter min mening helt avgjørende."

Pål Wibe

Norway's "Mr Retail" Pål Wibe

"A terrific app that really helps our business to grow together with our customers. Adds value for both us and the customer, a complete customer journey from the physical to the online store."

BMP Paleet

"Thank you very much for the fantastic follow-up when we launched our loyalty program from Diller. You guys made the whole process painless. Looking forward to seeing what we can achieve together. We really recommend Diller AS to anyone that need a loyalty program on the Shopify platform."

Bolina

"Annonsering må planlegges 2 uker i forkant, men da kan jo kampanjen være helt irrelevant. Med Diller kan vi derimot snu oss rundt på et blunk! Vi kan legge ut en kampanje over natten, for Diller hjelper oss med å få det ut med én gang. Dette er helt uvurderlig for oss."

Tone Tengesdal Stavnheim

Tengesdal Sport

"Great app, easy to customize and simple to use. Customer service is outstanding and helpful. The few times we have had any issues, customer support was very responsive and resolved the issues in minutes! Highly Recommend!"

MARK+BRANDY

"Jeg hadde aldri kjøpt et kassesystem uten mulighet for lojalitetsprogram. For meg var det helt vesentlig at det fulgte et godt lojalitetsprogram med i POS."

Maria Quarnström

Eier, Rilo Zoo

"We recently startet using Diller and are very pleased with the app. It is easy and understandable to use, and it has already generated more customers and sales. What is important to mention is that the customer service is outstanding, and we are getting all the help and support we need! Our contact has been patient and so happy to help and guide in out teams-meetings for the set up :)"

Shine

"Great app and customer service! The loyalty features combined with the SMS engine and mail integration towards MailChimp is a winner for me. Thanks to Erik for helping me set everything up!"

Henriks Herre

"Vi er veldig opptatt av kundereisen og har vært på jakt etter et verktøy som kan hjelpe oss med å gi best mulig service til våre kunder. Diller muliggjør dette og er et veldig bra verktøy som er meget godt integrert med Shopify. Vi er helt sikker på at Diller vil bidra til økt kundetilfredsstillelse og kan trygt anbefale Diller. I tillegg til et bra konsept, lever kundeservice opp til sitt eget konsept og gir en strålende veiledning og service."

frimina.com

"Very easy to set up the app. It’s perfect for creating a good-looking loyalty program widget, that is customized to my brand and webshop.   Super friendly and helpful support team! They answer very fast and do everything to help you out.  Great experience so far."

Corado Coffee Roasters

"Med en kundeklubb blir vi mye bedre kjent med kundene og kan lage godt materiell og relevant innhold for dem. Dette er veldig viktig. Vi slipper alle mid season-salg og kan heller belønne dem som velger oss over tid."

Tobias Tjørstad

General Manager, Linestore

"Det var både raskt og enkelt å sette opp lojalitetsprogrammet, og Dillers kundeservice-team er fantastisk. Vi ser frem til å få glede av programmet i tiden fremover, slik at vi kan få enda mer lojale og fornøyde kunder!"

Julia Dyblie

Daglig leder, Milla Web

"Vi ser at snittsalget og marginer er høyere til tross for at vi gir en 10% velkomstrabatt. Man tar jo gjerne med seg litt ekstra i handlevognen for å mest mulig ut av rabatten. Målet er at kundeklubben skal være prikken over i’en for kundene våre, slik at de ønsker å fortsette å handle hos oss."

Jon Grøteig Andersen

Markedssjef i PetXL

"Vi ser gode resultater av lojalitetsprogrammet. De umiddelbare tilbakemeldingene kommer fra ansatte i butikk, som merker at det kommer kunder inn i butikkene bare 5-10 minutter etter at vi sender ut en SMS."

Stine Handley

Administrasjonsleder i Fredrik & Louisa

"Man er jo alltid spent før lansering av et nytt system. Det som umiddelbart kom frem da vi gikk over til en digital kundeklubb, var at det ble svært godt mottatt av butikkene, fordi det er så enkelt i bruk."

Lene Sagenes

Markedsansvarlig, Olivenlunden

"Med kundeklubben har vi fått flere faste kunder som handler oftere. Det betyr godt potensial for mersalg av tilleggsprodukter, og dermed høyere omsetning og bedre marginer. Det er vi veldig godt fornøyde med."

Ida Marie Juliussen

Distriktssjef og markedsansvarlig, Funky Frozen Yogurt

"Vi har sett at det ikke bare er rabatter som tiltrekker seg kunder. For eksempel fungerer det bra når vi sender ut SMS om at nye produkter har kommet fra et av merkene våre. Da øker trafikken til butikken, siden medlemmene gjerne får tidlig produktinformasjon."

Martine Remsøy Romøren

Butikksjef, Lively Home på Fornebu og Røa

"Den store fordelen med kundeklubben er at det blir enkelt å kommunisere med kundene. Vi ser uendelige muligheter med dette i fremtiden og ser frem til å bruke det mer."

Anders Johan Braaten

Daglig leder i butikkjeden Buster Hund og Katt

"Jeg søkte rundt på nettet etter leverandører og fant Diller på den måten. De har alt jeg trenger i et lojalitetsprogram, og for meg var det en ekstra fordel at det er et norsk selskap."

Hans Hvinden

Daglig leder, Hageglede.no

"Når kunder handler i butikken, spør vi dem om de vil bli medlemmer og fortelle dem at de får gavesjekker etter et visst forbruk, invitasjoner til arrangementer og andre fordeler. Ingen sier nei!"

Heidi Andersen

Butikksjef, Coco Skien