Når du velger en lojalitetsplattform for butikken din, enten det er en fysisk butikk eller online, bør du vurdere ulike faktorer som brukervennlighet, pris, funksjoner, språk, integrasjoner, data- og analysemuligheter og hvilken kundeservice de tilbyr.

Hva bør du tenke på når du velger et lojalitetsprogram?

I dagens konkurranseutsatte bedriftsmarked er det viktigere enn noen gang å beholde lojale kunder. En av de mest effektive måtene å gjøre dette på er å implementere et lojalitetsprogram. Men med så mange lojalitetsplattformer tilgjengelig, kan det være overveldende å velge den rette for virksomheten din.

Her er noen faktorer du bør vurdere når du velger et lojalitetsprogram:

  • Brukervennlighet

Det er viktig å finne en lojalitetsplattform som er enkelt for deg å sette opp, og for deg og ditt team / dine medarbeidere å bruke. Hvis lojalitetsplattformen er brukervennlig for både deg og teamet ditt, kan det spare en betydelig mengde tid som ellers ville blitt brukt på å administrere lojalitetsprogrammet og alle dets funksjoner.

Enda viktigere, så skal det ikke bare være intuitivt for deg, men også for kundene dine og bruke. Velg en lojalitetsplattform der registreringen til lojalitetsprogrammet er sømløs og enkelt for kundene dine. Jo enklere registrering, jo høyere konvertering vil du ha.

  • Pris

Vurder prisen på ulike lojalitetsplattformer og om det er en god plattform for din merkevare og butikk – og ikke minst for dine kunder. Finnes det en oppstartskostnad? Tar de betalt per bestilling du mottar eller per medlem du får inn? Tilbyr de belønningssystemer og funksjoner som du ønsker? Må du betale for integrasjoner? Hva er SMS-prisen? Har de gratis support?

Sørg for å vurdere det totale prisbildet for å sikre at lojalitetsprogrammet ikke blir for dyrt for butikken din.

  • Funksjoner

Når man velger en lojalitetsplattform, har mange allerede i tankene hvilke belønninger og system de ønsker for kundene sine. Derfør bør du vurdere hvilke blønningssystemer ulike lojalitetsplattformer tilbyr, eller om de gir en løsning som er nær nok til det du ønsker for kundene dine. Bestill en demo av løsningen, og sørg for å forberede spørsmål på forhånd slik at du kan sikre at du får svar på alle spørsmålene du har om deres lojalitetsplattform.

  • Språk

De fleste foretrekker å bruke en programvare på sitt eget språk. Kunder vil også foretrekke å bruke et lojalitetsprogram på sitt eget språk. Defor bør du velge en lojalitetsplattform på ditt lokale språk, for å gjøre brukeropplevelsen enda bedre for alle dine kunder.

  • Integrasjoner

Lojalitetsplattformen du velger bør være integrerbar med dine eksisterende systemer. Bruker du en e-post plattform? Sjekk om lojalitetsprogrammet kan integreres med den. Har du et kassasystem i fysisk butikk? Kan lojalitetsplattformen integreres med den? Og hva med nettbutikken din? Dette er faktorer du bør vurdere når du velger en lojalitetsplattform. En omnikanal løsning vil gi dine kunder en god kundeopplevelse på tvers av alle dine kanaler, enten det er offline eller online.

  • Data og analyse

Finn en lojalitetsplattform som gir brukervennlig registrering for medlemmer med både personvernsamtykke og overholdelse av databeskyttelse. Sørg for å samle informasjon fra kundene dine i samsvar med lover og regler. På denne måten vil du ha tilgang til en stor mengde relevant informasjon om kundene dine, deres interesser og kjøpshistorikk – heøt lovlig.

Du bør ikke bare samle informasjonen, men den bør også presenteres på en måte som gjør det enkelt for deg og teamet ditt å analysere dataene og bruke dem til salgsformål. Sørg for å få informasjon om lojalitetsplattformens dashbord, rapporter og lignende, og om hvordan informasjonen presenteres.

  • Kundeservice

Det er viktig å vurdere hvilken support lojalitetsplattformen tilbyr. Må du betale for support? Er de tilgjengelige 24/7? Har de en FAQ eller noe lignende tilgjengelig for å gjøre det enkelt for deg å finne ut av problemer selv? Sjekk med de forskjellige leverandørene!

 

Interessert i Dillers lojalitetsplattform? Ta kontakt med teamet vårt for en demo av lojalitetsplattformen vår.

Bestill en GRATIS demo i kalenderen vår her. Vi tar deg gjennom en rask 30 min demo for å vise hvordan du kan bruke Diller til å øke antall lojale kunder, som igjen vil øke salg og inntekter.

Har du noen spørsmål? Vi vil gjerne høre fra deg.

Kontakt oss
"Alle mulige tredjepartskanaler blir mindre og mindre effektive, og vi ser at det er nødvendig fremover å eie dialogen med kunder. Jeg er ikke i tvil om at mye av veksten vår skyldes økt lojalitet fra medlemmer."

Kai Gulbrandsen

Adm.dir. i Princess-kjeden

"Kundeklubb-knappen ligger på forsiden i kassen, så alt går automatisk. Medlemmer våre benytter klippekortene og kupongene, fordi det er så enkelt å bruke. Vi ser at vi har høy omsetning på medlemmer."

Evy Ingebrigtsen

Operations and HR Manager, Baker Brun

"Data er det nye gullet. Det er vesentlig at kjøpsinformasjon og kundedata er fundamentet for alle gode kundedialoger. Å ha kontroll på dette, er etter min mening helt avgjørende."

Pål Wibe

Norway's "Mr Retail" Pål Wibe

"A terrific app that really helps our business to grow together with our customers. Adds value for both us and the customer, a complete customer journey from the physical to the online store."

BMP Paleet

"Thank you very much for the fantastic follow-up when we launched our loyalty program from Diller. You guys made the whole process painless. Looking forward to seeing what we can achieve together. We really recommend Diller AS to anyone that need a loyalty program on the Shopify platform."

Bolina

"Annonsering må planlegges 2 uker i forkant, men da kan jo kampanjen være helt irrelevant. Med Diller kan vi derimot snu oss rundt på et blunk! Vi kan legge ut en kampanje over natten, for Diller hjelper oss med å få det ut med én gang. Dette er helt uvurderlig for oss."

Tone Tengesdal Stavnheim

Tengesdal Sport

"Great app, easy to customize and simple to use. Customer service is outstanding and helpful. The few times we have had any issues, customer support was very responsive and resolved the issues in minutes! Highly Recommend!"

MARK+BRANDY

"Jeg hadde aldri kjøpt et kassesystem uten mulighet for lojalitetsprogram. For meg var det helt vesentlig at det fulgte et godt lojalitetsprogram med i POS."

Maria Quarnström

Eier, Rilo Zoo

"We recently startet using Diller and are very pleased with the app. It is easy and understandable to use, and it has already generated more customers and sales. What is important to mention is that the customer service is outstanding, and we are getting all the help and support we need! Our contact has been patient and so happy to help and guide in out teams-meetings for the set up :)"

Shine

"Great app and customer service! The loyalty features combined with the SMS engine and mail integration towards MailChimp is a winner for me. Thanks to Erik for helping me set everything up!"

Henriks Herre

"Vi er veldig opptatt av kundereisen og har vært på jakt etter et verktøy som kan hjelpe oss med å gi best mulig service til våre kunder. Diller muliggjør dette og er et veldig bra verktøy som er meget godt integrert med Shopify. Vi er helt sikker på at Diller vil bidra til økt kundetilfredsstillelse og kan trygt anbefale Diller. I tillegg til et bra konsept, lever kundeservice opp til sitt eget konsept og gir en strålende veiledning og service."

frimina.com

"Very easy to set up the app. It’s perfect for creating a good-looking loyalty program widget, that is customized to my brand and webshop.   Super friendly and helpful support team! They answer very fast and do everything to help you out.  Great experience so far."

Corado Coffee Roasters

"Med en kundeklubb blir vi mye bedre kjent med kundene og kan lage godt materiell og relevant innhold for dem. Dette er veldig viktig. Vi slipper alle mid season-salg og kan heller belønne dem som velger oss over tid."

Tobias Tjørstad

General Manager, Linestore

"Det var både raskt og enkelt å sette opp lojalitetsprogrammet, og Dillers kundeservice-team er fantastisk. Vi ser frem til å få glede av programmet i tiden fremover, slik at vi kan få enda mer lojale og fornøyde kunder!"

Julia Dyblie

Daglig leder, Milla Web

"Vi ser at snittsalget og marginer er høyere til tross for at vi gir en 10% velkomstrabatt. Man tar jo gjerne med seg litt ekstra i handlevognen for å mest mulig ut av rabatten. Målet er at kundeklubben skal være prikken over i’en for kundene våre, slik at de ønsker å fortsette å handle hos oss."

Jon Grøteig Andersen

Markedssjef i PetXL

"Vi ser gode resultater av lojalitetsprogrammet. De umiddelbare tilbakemeldingene kommer fra ansatte i butikk, som merker at det kommer kunder inn i butikkene bare 5-10 minutter etter at vi sender ut en SMS."

Stine Handley

Administrasjonsleder i Fredrik & Louisa

"Man er jo alltid spent før lansering av et nytt system. Det som umiddelbart kom frem da vi gikk over til en digital kundeklubb, var at det ble svært godt mottatt av butikkene, fordi det er så enkelt i bruk."

Lene Sagenes

Markedsansvarlig, Olivenlunden

"Med kundeklubben har vi fått flere faste kunder som handler oftere. Det betyr godt potensial for mersalg av tilleggsprodukter, og dermed høyere omsetning og bedre marginer. Det er vi veldig godt fornøyde med."

Ida Marie Juliussen

Distriktssjef og markedsansvarlig, Funky Frozen Yogurt

"Vi har sett at det ikke bare er rabatter som tiltrekker seg kunder. For eksempel fungerer det bra når vi sender ut SMS om at nye produkter har kommet fra et av merkene våre. Da øker trafikken til butikken, siden medlemmene gjerne får tidlig produktinformasjon."

Martine Remsøy Romøren

Butikksjef, Lively Home på Fornebu og Røa

"Den store fordelen med kundeklubben er at det blir enkelt å kommunisere med kundene. Vi ser uendelige muligheter med dette i fremtiden og ser frem til å bruke det mer."

Anders Johan Braaten

Daglig leder i butikkjeden Buster Hund og Katt

"Jeg søkte rundt på nettet etter leverandører og fant Diller på den måten. De har alt jeg trenger i et lojalitetsprogram, og for meg var det en ekstra fordel at det er et norsk selskap."

Hans Hvinden

Daglig leder, Hageglede.no

"Når kunder handler i butikken, spør vi dem om de vil bli medlemmer og fortelle dem at de får gavesjekker etter et visst forbruk, invitasjoner til arrangementer og andre fordeler. Ingen sier nei!"

Heidi Andersen

Butikksjef, Coco Skien