Archives

Hvordan verve medlemmer_Diller_copyright_all rights reserved lr

Hvordan verve medlemmmer til kundeklubben din?

Du kan gi mange ulike fordeler i en kundeklubb. De bør tilpasses type butikk, hva slags varer du selger, kundenes interesser og preferanser (denne type segmenter setter vi opp sammen med deg når du lager kundeklubben). Alt fra klippekort og bursdagshilsener, til eksklusive medlemsarrangementer og rabatt på paraplyer når det regner og på solkrem når solen skinner. Her setter fantasien grensene, og det er fort gjort å tro at kundene kun er intersserte i lavere pris.

EKSEMPEL #1: En sportsbutikk klarte å selge et rekordstort antall sykler i november – til full pris. Hvordan? De tilbød sykkelhotell sammen med kjøpet, slik at sykkelen stod klar for kunden da våren kom. Smart!

EKSEMPEL #2: Driver du restaurant, kan kundedialog gjøres svært enkelt: På fredag sender du en SMS om “Snart helg! På fredag og lørdag får du pizza med 20% rabatt”. Det gir et godt tilbud til kundene, de fristes av maten din – og ikke minst: De husker at du finnes og velger deg fremfor andre.

  • Gi poeng for kjøp og dermed fordeler
  • Gi rabatter, verdikuponger og klippekort
  • Gi anbefalinger (basert på interessene deres)
  • Tenk ut spesielle tilbud og pakker som bare medlemmene får
  • Tilby før-premierer
  • La medlemmene komme kvelden før salget starter
  • Send bursdagshilsener med fordeler
  • Invitér til fester, foredrag, omvisninger og prøvekvelder
  • Husk alle årets begivenheter og få med deg julekalender, Black Friday, Valentine’s Day, årstider med tilhørende værbaserte tilbud, Halloween, skolestart osv osv.

Diller® gir deg et gratis årshjul du kan bruke!

En kundeklubb gjør det lettere å skape en lojal kundebase. Rabatter og kampanjer trekker nye kunder, men det er ikke nok til å få dem til å bli. Nøkkelen er derfor en kundeklubb som gir kundene fordeler av å fortsette å handle hos deg.

En god kundeklubb kan bli en merkevare i seg selv. Får kundene først et godt forhold til et merke, holder de seg til det lenge. Og har kundene fått en favoritt, tar de gjerne en omvei for å få tak i den, heller enn å kjøpe det som er lettest tilgjengelig. Derfor bør du investere i en kundeklubb som gir kundene merverdi, og som oppleves som en merkevare.

Og ryktet går – lojale og fornøyde kunder forteller gjerne andre om den gode opplevelsen. Akkurat som misfornøyde kunder forteller om de dårlige. Løsningen du velger, bør derfor være enkel å bruke og lett å like. Dette er noe vi i Diller kan hjelpe deg med. Vi har utviklet en brukervennlig kundeklubb-plattform som gjør det lettere å holde på kundene.

Diller_banner_lykkes med kundeklubb copyright all rights reserved

Hvordan sikre best mulig oppstart av kundeklubben?

For å få mest mulig ut av kundeklubben så raskt som mulig, er det viktig å komme i gang på riktig måte. Diller byr på 3 måneders gratis onboarding, hvilket vil si at vi er tilgjengelige til å hjelpe deg med å få kundeklubben opp og stå på best mulig måte.

Kort fortalt følger vi deg på reisen de første månedene, helt til du og dine ansatte blir kjent med alle mulighetene som er til rådighet. På den måten blir kundeklubben lønnsom fra første dag.

  • STEG 1
    Opprett kundeklubben.
    Diller gir 3 mnd gratis onboarding!
  • STEG 2
    Sørg for å verve nye medlemmer ved hvert salg i butikk eller nettbutikk.
  • STEG 3
    Lag gode kampanjer og aktiviteter for medlemmene (…og ikke bare rabatter).
  • STEG 4
    Analysér kjøpsmønstre og bli kjent med kundene, slik at de får gode grunner til å komme tilbake til butikken eller nettbutikken.
  • … GÅ TIL STEG 2 IGJEN og sørg for å verve flere medlemmer!
Årshjul Diller_copyright all rights reserved lr

Gjør kundeklubben til en lek med årshjul

Vi sier at gjerne at “…det kom som julekvelden på kjerringa” når vi ikke har rukket å forberede oss godt nok på noe vi vet skal gjøres.

Som for eksempel å sende ut medlemskampanjen om adventskalender med konkurranse eller tilbud hver dag i desember i god tid før desember starter. Eller å ha salget klart til Black Week og ikke uken etter. Eller å huske på morsdagen, farsdagen, Valentine’s Day, Halloween osv. For ikke å snakke om å få sendt ut bursdagshilsner til medlemmer. Hvis din butikk ikke henger med, kan det hende at kunden får bedre tilbud eller fordeler andre steder…

Alle er travle og trikset med å drive en god kundeklubb, er å legge opp kampanjene når man har tid. Det er ingenting i veien for å klargjøre julekampanjen i august eller tilbudet om rabatt på 15% på fredagspizza som fast kampanje som går automatisk 6 ganger i året. Eller å invitere til førpremiere når arrangementet er ferdig planlagt, selv om det er tre måneder til det går av stabelen. Og så videre.

Mesteparten av årets medlemsaktiviteter kan settes på én og samme dag – når du selv har tid. De eneste kampanjene som ikke kan planlegges på forhånd, er medlemstilbud på solkrem, hengekøyer og dykkermasker når solen skinner eller paraplyer når det pøser ned.

Fornøyde kunder blir trofaste kunder! Og husk, gode fordeler handler ikke bare om rabatter.

I Diller gir vi påminnelser om slike faste hendelser, og i tillegg kan du få et årshjul som kan fylles inn for din spesifikke butikk (og nettbutikk), slik at dere aldri glemmer å gi muligheten til medlemmene å handle igjen og igjen… og igjen. Hvis du er Diller-bruker, kan du kontakte oss på support@diller.no for å få en gratis årshjul-mal for din butikk eller kjede.