Lag et kundeprogram som begeistrer og overrasker
Det blir stadig vanskeligere å holde fast i eksisterende kunder mens man tiltrekker seg nye. I et godt lojalitetsprogram føler kunden seg gjenkjent og verdsatt. Husk at kundeklubber bare er vellykket dersom medlemmene dine opplever de fordelene de verdsetter. Derfor er det viktig å begeistre og overraske dem.
Begeistre ved å:
- Belønne dine faste lojale kunder.
- Synliggjøre dine styrker i direkte dialog med kundene.
- Forstå hva dine kunder vil like å få eller hva de setter pris på.
- Sørg for at du gjennom kundeprogrammet bidrar til at du blir valgt oftere.
- Øk bytte-kostnaden for kundene. Gjør det vanskelig for kunden å velge en konkurrent.
Overraske ved å:
- Snakk direkte til dine kunder basert på det du vet om kunden.
- Lag en relevant dialog basert på innsikt, spesielt deres interesser og kjøpsdata.
- Gi dine faste lojale kunder en god deal, eller fortell dem hva de kan oppnå gjennom kundeklubben.
- Snakk med dine beste kunder – finn ut hvorfor kunden kjøper hos deg og hva som skal til for at de kjøper mer.
Det er viktig å kartlegge kundens interesser og kjøpsmønstre.
Alle ansatte må engasjeres i kundeprogrammet for å sikre suksess. Et tips fra oss er å lage en mal for ansatte på hvordan kunder skal onboardes inn i kundeprogrammet. Vi hjelper deg gjerne!