Lag et kundeprogram som begeistrer og overrasker

Det blir stadig vanskeligere å holde fast i eksisterende kunder mens man tiltrekker seg nye. I et godt lojalitetsprogram føler kunden seg gjenkjent og verdsatt. Husk at kundeklubber bare er vellykket dersom medlemmene dine opplever de fordelene de verdsetter. Derfor er det viktig å begeistre og overraske dem.

Begeistre ved å:
  • Belønne dine faste lojale kunder.
  • Synliggjøre dine styrker i direkte dialog med kundene.
  • Forstå hva dine kunder vil like å få eller hva de setter pris på.
  • Sørg for at du gjennom kundeprogrammet bidrar til at du blir valgt oftere.
  • Øk bytte-kostnaden for kundene. Gjør det vanskelig for kunden å velge en konkurrent.

 

Overraske ved å:
  • Snakk direkte til dine kunder basert på det du vet om kunden.
  • Lag en relevant dialog basert på innsikt, spesielt deres interesser og kjøpsdata.
  • Gi dine faste lojale kunder en god deal, eller fortell dem hva de kan oppnå gjennom kundeklubben.
  • Snakk med dine beste kunder – finn ut hvorfor kunden kjøper hos deg og hva som skal til for at de kjøper mer.

 

Kunder Diller_all rights reserved

Det er viktig å kartlegge kundens interesser og kjøpsmønstre.

Alle ansatte må engasjeres i kundeprogrammet for å sikre suksess. Et tips fra oss er å lage en mal for ansatte på hvordan kunder skal onboardes inn i kundeprogrammet. Vi hjelper deg gjerne!

 

Se hva andre bedrifter og bransjer gjør

"Vi ser at snittsalget og marginer er høyere til tross for at vi gir en 10% velkomstrabatt. Man tar jo gjerne med seg litt ekstra i handlevognen for å mest mulig ut av rabatten. Målet er at kundeklubben skal være prikken over i’en for kundene våre, slik at de ønsker å fortsette å handle hos oss."

Jon Grøteig Andersen

Markedssjef i PetXL

"Det var både raskt og enkelt å sette opp lojalitetsprogrammet, og Dillers kundeservice-team er fantastisk. Vi ser frem til å få glede av programmet i tiden fremover, slik at vi kan få enda mer lojale og fornøyde kunder!"

Julia Dyblie

Daglig leder, Milla Web

"Vi ser gode resultater av lojalitetsprogrammet. De umiddelbare tilbakemeldingene kommer fra ansatte i butikk, som merker at det kommer kunder inn i butikkene bare 5-10 minutter etter at vi sender ut en SMS."

Stine Handley

Administrasjonsleder i Fredrik & Louisa

"Man er jo alltid spent før lansering av et nytt system. Det som umiddelbart kom frem da vi gikk over til en digital kundeklubb, var at det ble svært godt mottatt av butikkene, fordi det er så enkelt i bruk."

Lene Sagenes

Markedsansvarlig, Olivenlunden

"Med kundeklubben har vi fått flere faste kunder som handler oftere. Det betyr godt potensial for mersalg av tilleggsprodukter, og dermed høyere omsetning og bedre marginer. Det er vi veldig godt fornøyde med."

Ida Marie Juliussen

Distriktssjef og markedsansvarlig, Funky Frozen Yogurt

"Vi har sett at det ikke bare er rabatter som tiltrekker seg kunder. For eksempel fungerer det bra når vi sender ut SMS om at nye produkter har kommet fra et av merkene våre. Da øker trafikken til butikken, siden medlemmene gjerne får tidlig produktinformasjon."

Martine Remsøy Romøren

Butikksjef, Lively Home på Fornebu og Røa

"Den store fordelen med kundeklubben er at det blir enkelt å kommunisere med kundene. Vi ser uendelige muligheter med dette i fremtiden og ser frem til å bruke det mer."

Anders Johan Braaten

Daglig leder i butikkjeden Buster Hund og Katt

"Jeg søkte rundt på nettet etter leverandører og fant Diller på den måten. De har alt jeg trenger i et lojalitetsprogram, og for meg var det en ekstra fordel at det er et norsk selskap."

Hans Hvinden

Daglig leder, Hageglede.no

"Når kunder handler i butikken, spør vi dem om de vil bli medlemmer og fortelle dem at de får gavesjekker etter et visst forbruk, invitasjoner til arrangementer og andre fordeler. Ingen sier nei!"

Heidi Andersen

Butikksjef, Coco Skien