Hvordan bruke et årshjul

Vi sier at gjerne at «…det kom som julekvelden på kjerringa» når vi ikke har rukket å forberede oss godt nok på noe vi vet skal gjøres. Som for eksempel å sende ut medlemskampanjen om adventskalender med konkurranse eller tilbud hver dag i desember i god tid før desember starter. Eller å ha salget klart til Black Week og ikke uken etter. Eller å huske på morsdagen, farsdagen, Valentine’s Day, Halloween osv. For ikke å snakke om å få sendt ut bursdagshilsner til medlemmer. Hvis din butikk ikke henger med, kan det hende at kunden får bedre tilbud eller fordeler andre steder…

Alle er travle og trikset med å drive en god kundeklubb, er å legge opp kampanjene når man har tid. Det er ingenting i veien for å klargjøre julekampanjen i august eller tilbudet om rabatt på 15% på fredagspizza som fast kampanje som går automatisk 6 ganger i året. Eller å invitere til førpremiere når arrangementet er ferdig planlagt, selv om det er tre måneder til det går av stabelen. Og så videre.

I Diller gir vi påminnelser om slike faste hendelser, og i tillegg kan du få et årshjul som kan fylles inn for din spesifikke butikk (og nettbutikk), slik at dere aldri glemmer å gi muligheten til medlemmene å handle igjen og igjen… og igjen. Hvis du er Diller-bruker, kan du kontakte oss på support@diller.no eller logge inn for å få en gratis årshjul-mal for din butikk eller kjede.

Årshjul Diller_copyright all rights reserved lr no frame

Fornøyde kunder blir trofaste kunder! Og husk, gode fordeler handler ikke bare om rabatter.

Visste du at… det koster 5-10 ganger mer å få en ny kunde som å holde på en eksisterende kunde? (Inc.com)
Og at… 84% av kundene er villige til å gi fra seg data mot fordeler? (Accenture)

Se hva andre bedrifter og bransjer gjør

"Vi ser at snittsalget og marginer er høyere til tross for at vi gir en 10% velkomstrabatt. Man tar jo gjerne med seg litt ekstra i handlevognen for å mest mulig ut av rabatten. Målet er at kundeklubben skal være prikken over i’en for kundene våre, slik at de ønsker å fortsette å handle hos oss."

Jon Grøteig Andersen

Markedssjef i PetXL

"Vi ser gode resultater av lojalitetsprogrammet. De umiddelbare tilbakemeldingene kommer fra ansatte i butikk, som merker at det kommer kunder inn i butikkene bare 5-10 minutter etter at vi sender ut en SMS."

Stine Handley

Administrasjonsleder i Fredrik & Louisa

"Jeg søkte rundt på nettet etter leverandører og fant Diller på den måten. De har alt jeg trenger i et lojalitetsprogram, og for meg var det en ekstra fordel at det er et norsk selskap."

Hans Hvinden

Daglig leder, Hageglede.no

"Vi har sett at det ikke bare er rabatter som tiltrekker seg kunder. For eksempel fungerer det bra når vi sender ut SMS om at nye produkter har kommet fra et av merkene våre. Da øker trafikken til butikken, siden medlemmene gjerne får tidlig produktinformasjon."

Martine Remsøy Romøren

Butikksjef, Annen Etage på Fornebu og Røa

"Den store fordelen med kundeklubben er at det blir enkelt å kommunisere med kundene. Vi ser uendelige muligheter med dette i fremtiden og ser frem til å bruke det mer."

Anders Johan Braaten

Daglig leder i butikkjeden Buster Hund og Katt

"Når kunder handler i butikken, spør vi dem om de vil bli medlemmer og fortelle dem at de får gavesjekker etter et visst forbruk, invitasjoner til arrangementer og andre fordeler. Ingen sier nei!"

Heidi Andersen

Butikksjef, Coco Skien