Hvordan kommunisere med medlemmer

Når, hvor ofte og i hvilken kanal skal du kommunisere med dine medlemmer? Nedenfor finner du noen enkle tips til å

SMS
  • Bruk SMS når du skal snakke direkte til kundene dine, med et budskap basert på deres interesser.
  • Disse interessene vil du ha satt opp i Diller® som både segmenter og lister, slik at du kan ha mulig relevant kommunikasjon til de ulike kundene dine. Ikke spam dine kunder med mange tilbud de ikke er interessert i.
  • Sørg for å sende relevante tilbud eller beskjeder på SMS.

 

90% av alle SMS leses innen 3 minutter
98% av alle SMS åpnes
Undersøkelser viser at SMS har 209% høyere svarprosent enn e-post eller facebook-meldinger (Link Mobility)
E-post
  • Bruk e-post når du skal sende ut informasjon eller nyheter på tvers av segmentene, eller til flere segmenter samtidig.
  • E-post er en rimelig og effektiv måte å kommunisere med alle kundene dine på.
  • De fleste e-poster i denne kategorien blir dessverre ikke lest, men du kan ha en høy frekvens uten at du nødvendigvis mister medlemmer.

Se hva andre bedrifter og bransjer gjør

"Vi ser at snittsalget og marginer er høyere til tross for at vi gir en 10% velkomstrabatt. Man tar jo gjerne med seg litt ekstra i handlevognen for å mest mulig ut av rabatten. Målet er at kundeklubben skal være prikken over i’en for kundene våre, slik at de ønsker å fortsette å handle hos oss."

Jon Grøteig Andersen

Markedssjef i PetXL

"Vi ser gode resultater av lojalitetsprogrammet. De umiddelbare tilbakemeldingene kommer fra ansatte i butikk, som merker at det kommer kunder inn i butikkene bare 5-10 minutter etter at vi sender ut en SMS."

Stine Handley

Administrasjonsleder i Fredrik & Louisa

"Jeg søkte rundt på nettet etter leverandører og fant Diller på den måten. De har alt jeg trenger i et lojalitetsprogram, og for meg var det en ekstra fordel at det er et norsk selskap."

Hans Hvinden

Daglig leder, Hageglede.no

"Vi har sett at det ikke bare er rabatter som tiltrekker seg kunder. For eksempel fungerer det bra når vi sender ut SMS om at nye produkter har kommet fra et av merkene våre. Da øker trafikken til butikken, siden medlemmene gjerne får tidlig produktinformasjon."

Martine Remsøy Romøren

Butikksjef, Annen Etage på Fornebu og Røa

"Den store fordelen med kundeklubben er at det blir enkelt å kommunisere med kundene. Vi ser uendelige muligheter med dette i fremtiden og ser frem til å bruke det mer."

Anders Johan Braaten

Daglig leder i butikkjeden Buster Hund og Katt

"Når kunder handler i butikken, spør vi dem om de vil bli medlemmer og fortelle dem at de får gavesjekker etter et visst forbruk, invitasjoner til arrangementer og andre fordeler. Ingen sier nei!"

Heidi Andersen

Butikksjef, Coco Skien