Hvordan kommunisere med medlemmer
Når, hvor ofte og i hvilken kanal skal du kommunisere med dine medlemmer? Nedenfor finner du noen enkle tips til å lykkes.
SMS
- Bruk SMS når du skal snakke direkte til kundene dine, med et budskap basert på deres interesser.
- Disse interessene vil du ha satt opp i Diller® som både segmenter og lister, slik at du kan ha mulig relevant kommunikasjon til de ulike kundene dine. Ikke spam dine kunder med mange tilbud de ikke er interessert i.
- Sørg for å sende relevante tilbud eller beskjeder på SMS.
- Les en fullstendig artikkel om å sende SMS i Diller her
90% av alle SMS leses innen 3 minutter
98% av alle SMS åpnes
Undersøkelser viser at SMS har 209% høyere svarprosent enn e-post eller facebook-meldinger (Link Mobility)
Hvordan sende SMS? Snurr film!
E-post
- Bruk e-post når du skal sende ut informasjon eller nyheter på tvers av segmentene, eller til flere segmenter samtidig.
- E-post er en rimelig og effektiv måte å kommunisere med alle kundene dine på.
- De fleste e-poster i denne kategorien blir dessverre ikke lest, men du kan ha en høy frekvens uten at du nødvendigvis mister medlemmer.
- I denne artikkelen finner du en rekke tips og råd til effektiv markedsføring med e-post.