Husk at et lojalitetsprogram ikke handler om at du som bedriftseier skal gir økt rabatt. Kundeklubber gir tvert imot svært gode forutsetninger for gjenkjøp og økt handel per besøk. Et godt lojalitetsprogram gjør at kunder får lyst til å handle oftere og mer hos akkurat deg.
Vi går i dybden på ulike bransjer
Det kan være store forskjeller på hvordan et lojalitetsprogrammet bør settes opp, avhengig av hvilken bransje man er i. Vi har derfor skrevet noen artikler i Kunnskapssenteret som går i dybden på ulike bransjer. Første runde ut er restauranter, bakerier & kafeer, klesbransjen og sportsbransjen.
Vi håper at dette gir dere som allerede har et lojalitetsprogram noen håndfaste tips og ideer til forbedring, og at dere som fremdeles “sitter på gjerdet” får inspirasjon til å få nye, lønnsomme stamkunder ved å starte en kundeklubb.
- Bransjespesial: Restauranter // økt lønnsomhet
- Bransjespesial: Restauranter // medlemsverving
- Bransjespesial: Bakerier og kafeer
- Bransjespesial: Klær og mote
- Bransjespesial: Sportsbransjen
- Bransjespesial: Interiør og fargehandel