Vil du vite mer om hvordan vår lojalitetsplattform kan øke ditt salg?Book en gratis demo i dag.

Book Demo

Tengesdal Sport er en del av Stadion-kjeden. Vi i Diller har intervjuet Tone for å høre om erfaringene hennes siden oppstarten av kundeklubben i 2020.

Annonsering må planlegges 2 uker i forkant, men da kan jo kampanjen være helt irrelevant. Vi kan derimot snu oss rundt på et blunk!

Vi kan legge ut en kampanje over natten, for Diller hjelper oss med å få det ut med én gang. Dette er helt uvurderlig for oss.

Hvorfor startet dere med kundeklubb?

Vi startet opp med lojalitetsprogrammet vårt i koronatiden, rett før sommeren 2020. Da måtte vi jo tenke helt nytt. I tillegg til å etablere nettbutikk, tenkte jeg at en kundeklubb ville være en fin måte å nå frem til kundene på, siden de ikke kunne komme til butikken.

Jeg er veldig glad for at vi startet opp med kundeklubb den gangen. Det har resultert i at vi når kundene våre på en mye bedre måte enn før. Vi treffer dem direkte via telefon, og det gjør at de kommer innom butikken når vi har kampanjer.

Under koronatiden hadde kundene aldri sett tilbudet hvis det ikke kom på mobilen. Da kunne de komme inn i butikken når den var åpen, eller de kunne handle i nettbutikken.

Hva er den viktigste fordelen med et lojalitetsprogram?

Dette er den aller billigste måten å nå ut til kundene på, sammenlignet med annen annonsering og markedsføring.

Man kan bruke Diller så mye man trenger uten å tenke på kostandene. Denne løsningen kan alle butikker ta seg råd til å bruke!

Hvordan bruker dere SMS til å kommunisere med medlemmene?

Vi har valgt å kun bruke SMS-meldinger til kampanjer, for eksempel ekstratilbud til medlemmer, slik at vi ikke «maser» for mye. Vi er nøye på å fortelle kunder som vi verver i butikken at det bare blir 1-2 henvendelser fra oss hver måned, og at det kun er kampanjer og fordeler for medlemmene.

Vi ønsker ikke å være som de store landsdekkende kjedene som «peprer» kunder med informasjon. Det skal komme en reell fordel fra oss, og det har de forstått – og de liker det. Vi får veldig gode tilbakemeldinger og får høre at kundeklubben vår er den beste de er medlem av. Det synes vi er hyggelig å høre!

Hvordan fikk dere høre om Diller?

Det var via Stadion-systemet, og jeg tror det ble nevnt på en messe, eller kanskje det kom fra et nyhetsbrev. Vi fikk mange oppfordringer om å starte nettbutikk og kundeklubb. Vi er svært fornøyde med at vi bestemte oss for å starte opp med Diller.

Hvordan kom dere i gang med Diller?

Jeg hadde først og fremst et infomøte med Charlotte i Diller. Onboardingen gikk veldig bra, og jeg sa at jeg hadde én forutsetning for å kunne starte opp; nemlig at jeg fikk hjelp med innlegg og kampanjer. Charlotte sa «det ordner vi!», og hun har sendt ut hver gang for meg. Det har vært fantastisk god hjelp å få fra Diller.

Hvis vi finner ut at det er stille i butikken, eller været gjør at det passer bra med kampanjer på relevante varer, kan jeg sende ut en melding om ønske om ny kampanje, og så skjer det med én gang!

Annonsering må planlegges 2 uker i forkant, men da kan jo kampanjen være helt irrelevant. Vi kan derimot snu oss rundt på et blunk! Vi kan legge ut en kampanje over natten, for Diller hjelper oss med å få det ut med én gang. Dette er helt uvurderlig for oss.

Ser dere resultater på salg og omsetning?

Det er helt fint å gi rabatter, fordi vi får mange flere, lojale kunder som kommer innom oftere. Ser kunden varer til fullpris, opparbeider de seg bonus, så da lønner det seg uansett for medlemmene. Det gir også gode salgstall og marginer til oss.

Vi gir en velkomstkupong på 15%. Vi ser at vi ofte selger dyre varer på denne måten, samtidig som at kundene blir godt fornøyde og kommer igjen, for de føler at de har fått god behandling.

Hvor viktig er det at Diller er integrert i kassen og på nettsiden?

Det er helt vesentlig.

Hvordan verver dere nye medlemmer?

Vi verver på nettsider og har plakater hengende rundt i butikken, men 90% av våre nye medlemmer kommer ved at ansatte i kassen spør om de vil bli medlem. Da kan vi forklare om bonusprogrammet og kampanjene, samt forsikre dem om at det ikke blir for mye informasjon fra oss. De skjønner at det er mange gode fordeler å få.

Hva vil du anbefale andre Stadion-butikker å gjøre?


Spesielt for butikkene i kjeden som er litt små og ligger i utkanten, vil kundeklubb være en fantastisk måte å nå kundene på. I disse dager er vi nødt til å tenke på hver krone som kommer inn i kassen, og Diller er den absolutt beste metoden for å få mer salg i butikk.

Kundene ser dette utelukkende som fordeler og ikke mas. De føler at det er DE som får godene – de er veldig «happy» for det.

Hva synes du om samarbeidet med Diller?

Jeg synes at det fungerer kjempefint! Support er raske til å hjelpe, og det er viktig. Når jeg har sendt inn tekst på epost, ordnes alt veldig kjapt, så det er superbra. Veldig godt fornøyd med dere!

Diller® – kundeklubben som har alt, enkelt og rimelig.
1
Billig og effektiv markedsføring

Diller® er en smart løsning for bedrifter som ikke har et stort markedsføringsbudsjett, men som ønsker å øke salget.

2
Få kundene til å handle oftere og mer

Diller® hjelper små og mellom-store bedrifter til å øke sin konkurransekraft ved å få kundene til å handle oftere og mer.

3
Konverter enkeltsalg til repetisjonssalg

Med et godt lojalitetsprogram kan man konvertere enkeltsalg til repetisjonssalg og få bedre kundedialog.

Vil du vite mer om hvordan vår lojalitetsplattform kan øke ditt salg?
Kontakt oss
Se også disse kundecasene
PRINCESS

«Jeg er ikke i tvil om at mye av veksten skyldes økt lojalitet fra medlemmer.»

Les mer
BAKER BRUN

Det var en gang en baker… Historien om hvordan Baker Brun har fått 32 000 lojale medlemmer

Les mer
HOLZWEILER LINESTORE

«Lojalitetsprogrammer er veldig effektivt for kostbare merker»

Les mer