Vil du vite mer om hvordan vår lojalitetsplattform kan øke ditt salg?Book en gratis demo i dag.

Book Demo

Rilo Zoo har 9 ansatte og omsetter årlig for 14 millioner SEK (2022). Det er en butikk med mange faste kunder i lokalmiljøet, eller «stammisar» – stamkunder, som Maria sier. Vi har intervjuet Maria for å høre om overgangen til Diller i starten av 2023.

Det var enkelt å sette opp bonusprogrammet – alt var meget smidig og gikk veldig bra. Jeg hadde forventet flere problemer og «bugs» i starten, men alt gikk helt flott.

Jeg fikk også svært god hjelp fra Diller – fortreffelig kundeservice!

Hvorfor startet dere med lojalitetsprogram?

Jeg etablerte et lojalitetsprogram allerede i 2015, fordi jeg ville fremme våre lokale kunder, de som valgte å handle hos oss gang etter gang. Jeg ønsket at gode kunder skulle tjene på det, og få noe tilbake som en takk.

Dere byttet over til Diller for 6 mnd siden – hvorfor det?

Jeg byttet kassasystem til Yabie, og da fulgte Diller med. For meg var det helt vesentlig at det fulgte et godt lojalitetsprogram med i POS, og at systemene var fullt integrert med hverandre.

Vi hadde en overgang med kun Yabie før vi startet opp med Diller. Vi var altså uten lojalitetsprogram i 6 mnd. Vi brukte excel og annet i den perioden, og det var helt forferdelig tungvint. Det halve året med manuell håndtering vil jeg aldri tilbake til! Det var en utrolig stor forskjell å ikke ha et lojalitetsprogram. Kundene våre ble skuffet fordi det ikke fungerte.

Vi fikk høre om Diller via Yabie, og jeg «lå på» Yabie allerede i kjøpsprosessen da jeg skulle bytte kasse, og sa til dem at det måtte være et lojalitetsprogram med i kassen. Det var en absolutt nødvendighet. Jeg hadde aldri kjøpt et kassesystem uten mulighet for lojalitetsprogram.

Gikk det fint å komme i gang med Diller?

Det var enkelt å sette opp bonusprogrammet – alt var meget smidig og gikk veldig bra. Jeg hadde forventet flere problemer og «bugs» i starten, men alt gikk helt flott.  Jeg fikk også svært god hjelp fra Diller – fortreffelig kundeservice!

Holdningen fra Support er hele tiden «ingen problem – dette fikser vi». Det er fantastisk bra, og jeg kjenner virkelig at jeg får hjelp.

Hva har dere sett av resultater så langt?

Vi merker størst forskjell fra å ha et lojalitetsprogram til å ikke ha det. Det halve året med manuell håndtering var forferdelig tungvint. Det som er morsomt med kundeklubb, er at kundens bonus dukker opp som et slags «lodd».

Når vi sier at de har en bonus de kan bruke, blir de glade. Det er veldig, veldig positivt. De sier «Jeg fikk jo bonus av deg igjen» og er svært fornøyde.

Sånn sett tror jeg kanskje ikke at bonussystemet er direkte avgjørende for at kundene velger oss, men vi blir mye mer «top of mind» og kundene for en positiv innstilling. De velger å komme til oss i stedet for andre, og jeg tror positiviteten gir resultater i form av at de kommer tilbake til butikken vår og handler.

Synes du Diller fungere godt?

Ja, det synes jeg. Hvis det har vært noen problemer, er det fordi vi selv har gjort noe feil. Det fungerer «jättebra». Veldig smidig!

Har du eksempler på vellykkede kampanjer?

Vi kjører hovedsakelig med bonusprogrammet vårt, og det fungerer supert. Vi har imidlertid gjort én SMS-utsending – en kampanje til alle med 300 kr ubrukt rabatt – og den ble veldig godt mottatt. Vi skal nok gjøre dette mer, for vi ser at kundene liker det og vi får kontakt med dem også når de ikke er i butikken. Vi skal også sende ut en markedsundersøkelse på SMS, hvor alle som deltar får poeng som takk, eller en gave når de handler.

Hva synes du om samarbeidet med Diller?

Fem stjerner! Support er det for meg, og det fungerer superbra. Diller har forbilledlig kundeservice.

Hvordan verver dere nye medlemmer?

Det gjør vi i kassen. Vi spør alle kunder om det vil bli medlemmer. Majoriteten takker ja, for de liker det poengbaserte systemet.  Alle ansatte er gode til å verve, og det er jo så lett. Det er bare å trykke på en knapp, så går det ut en SMS.

Hvordan lærte dere opp ansatte i å bruke Diller?

Vi behøver jo ikke å lære dem det – alt er jo selvsagt i systemet. Det eneste de skal lære, er hvilke av varene våre som er tilknyttet er koblet til bonussystemet. Har man klippekort, får man for eksempel ikke bonus.

Hva ser dere for dere fremover?

Vi ser for oss at vi bruker mer SMS. Kanskje vi skal benytte klippekort i større grad, samt også som jeg nevnte utsending av markedsundersøkelser. Vi skal i det hele tatt bruke systemet mer fremover, for det er jo så enkelt å bruke.

 

Diller® – kundeklubben som har alt, enkelt og rimelig.

Lojalitetsplattformen Diller® hjelper små og mellomstore bedrifter til å øke sin konkurransekraft ved å få kundene til å handle oftere og mer. Dette sparer kostnader og øker levetidsverdien.

Diller® er en smart løsning for bedrifter som ikke har et stort markedsføringsbudsjett, men som ønsker å øke salget. Markedsføring er dyrt, og en kundeklubb gir store besparelser fordi man ikke bruker dyrebare midler på hele tiden å få nye kunder inn i butikken og nettbutikken.

Med et godt lojalitetsprogram kan man konvertere enkeltsalg til repetisjonssalg og få bedre kundedialog.

Se også disse kundecasene
PRINCESS

«Jeg er ikke i tvil om at mye av veksten skyldes økt lojalitet fra medlemmer.»

Les mer
BAKER BRUN

Det var en gang en baker… Historien om hvordan Baker Brun har fått 32 000 lojale medlemmer

Les mer
HOLZWEILER LINESTORE

«Lojalitetsprogrammer er veldig effektivt for kostbare merker»

Les mer