Nyheter & kundecaser

KUNDECASE

Fredrik & Louisa – parfymerikjede med raskt voksende kundeklubb

Fredrik & Louisa er en landsomfattende parfymerikjede med 50 butikker fra Kirkenes til Kristiansand, samt en nettbutikk. Det første Fredrik & Louisa-parfymeriet ble grunnlagt i Oslo i

Menu Icon Les mer
Bransjespesial

Vi går i dybden på ulike bransjer

Det kan være store forskjeller på hvordan et lojalitetsprogrammet bør settes opp, avhengig av hvilken bransje man er i. Vi har derfor skrevet noen artikler i Kunnskapssenteret

Menu Icon Les mer
KUNDECASE

«Målet er at kundeklubben skal være prikken over i’en for kundene våre»

PetXL er en landsomfattende kjede av butikker som tilbyr alt av utstyr og tjenester til dyreeiere. De har PetXL varehus i Stavanger, Kristiansand, Tønsberg, Ålesund og Haugesund,

Menu Icon Les mer
KUNDECASE

Hageglede.no – en nettbutikk i kraftig vekst

Hageglede.no er en norsk nettbutikk med tradisjoner helt tilbake til 1895, da det under navnet «Brumunddal Frø» var ett av landets eldste postordrefirma. I 2017 ble Hageglede.no lansert i

Menu Icon Les mer
HVORFOR KUNDEKLUBB?

Nyhet: Lojalitetskalkulatoren

Vi har utviklet en kalkulator som gjør at du enkelt kan beregne hvilket potensial lojale kunder har for din bedrift. For hva betyr kundeklubb egentlig for økonomien?

Menu Icon Les mer
KUNDECASE

«Det var viktig for oss at Diller er fullt integrert i kassen»

Annen Etage er en norsk interiør- og klesbutikkjede med 5 butikker i Oslo-området samt nettbutikk. Vi i Diller intervjuet butikksjef Martine Remsøy Romøren for butikkene på Fornebu

Menu Icon Les mer
HVORFOR KUNDEKLUBB?

Simon Sinek Inc. om kundelojalitet

Lojalitet er ikke et program som skal administreres, men en følelse, sier Simon Sinek. Lojalitet er et mye videre begrep enn gjenkjøp. Lojalitet er et ønske om

Menu Icon Les mer
FOKUS: RETAIL

Hva betyr det at Google skrur av cookies?

Personvern-bekymringer har ført til at Google stenger av for såkalte tredjeparts-cookies, som er informasjonskapsler som sporer vår alles trafikk på internett. Google skal ikke lenger selge annonser

Menu Icon Les mer
KUNDECASE

Buster-kjedens erfaringer med lansering av kundeklubb

Buster Hund og Katt er en norsk butikkjede med 8 butikker på østlandsområdet og nettbutikk. Vi i Diller intervjuet daglig leder Anders Johan Braaten om kjedens erfaringer

Menu Icon Les mer
KUNDECASE

«Vi liker at vi kan tilpasse kampanjene akkurat slik som vi ønsker»

Coco er en eksklusiv klesbutikk i Skien som har fokus på skandinavisk mote og design. Vi i Diller intervjuet butikksjef Heidi Andresen for å høre om hennes erfaringer

Menu Icon Les mer
FOKUS: RETAIL

3 viktige grunner til at du bør investere i en kundeklubb

Det er tre hovedgrunner til du bør starte et lojalitetsprogram. Vi vil faktisk påstå at du ikke råd til å vente, og at du bør sette i

Menu Icon Les mer
STILLING LEDIG

Diller vokser! Vi trenger en ny PHP-utvikler / løsningsarkitekt

Diller er et ungt selskap etablert i 2016 som tilgjengeliggjør en effektiv og rimelig lojalitetsplattform med personalisert kundedialog for SMB-bedrifter i Norge og globalt. Vi søker etter

Menu Icon Les mer
FOKUS: RETAIL

Diller-effekten // selg oftere og mer

Lojalitetsplattformen Diller® hjelper små og mellomstore bedrifter til å øke sin konkurransekraft ved å få kundene til å handle oftere og mer. Men hva betyr egentlig dette i

Menu Icon Les mer
PARTNERE

Partnerskap med Diller

Ønsker du å bli en forhandler av Diller® eller å integrere vår lojalitetsplattform i din løsning? Vi har en strategi om å vokse sammen med gode partnere

Menu Icon Les mer
FOKUS: RETAIL

Tips og råd for deg som driver butikk

Stadig flere butikker og kjeder tar i bruk kundeklubber og andre fordelsprogrammer. Det er flere gode grunner til det. Slike løsninger bidrar blant annet til økt salg

Menu Icon Les mer
"Vi ser at snittsalget og marginer er høyere til tross for at vi gir en 10% velkomstrabatt. Man tar jo gjerne med seg litt ekstra i handlevognen for å mest mulig ut av rabatten. Målet er at kundeklubben skal være prikken over i’en for kundene våre, slik at de ønsker å fortsette å handle hos oss."

Jon Grøteig Andersen

Markedssjef i PetXL

"Vi ser gode resultater av lojalitetsprogrammet. De umiddelbare tilbakemeldingene kommer fra ansatte i butikk, som merker at det kommer kunder inn i butikkene bare 5-10 minutter etter at vi sender ut en SMS."

Stine Handley

Administrasjonsleder i Fredrik & Louisa

"Jeg søkte rundt på nettet etter leverandører og fant Diller på den måten. De har alt jeg trenger i et lojalitetsprogram, og for meg var det en ekstra fordel at det er et norsk selskap."

Hans Hvinden

Daglig leder, Hageglede.no

"Vi har sett at det ikke bare er rabatter som tiltrekker seg kunder. For eksempel fungerer det bra når vi sender ut SMS om at nye produkter har kommet fra et av merkene våre. Da øker trafikken til butikken, siden medlemmene gjerne får tidlig produktinformasjon."

Martine Remsøy Romøren

Butikksjef, Annen Etage på Fornebu og Røa

"Den store fordelen med kundeklubben er at det blir enkelt å kommunisere med kundene. Vi ser uendelige muligheter med dette i fremtiden og ser frem til å bruke det mer."

Anders Johan Braaten

Daglig leder i butikkjeden Buster Hund og Katt

"Når kunder handler i butikken, spør vi dem om de vil bli medlemmer og fortelle dem at de får gavesjekker etter et visst forbruk, invitasjoner til arrangementer og andre fordeler. Ingen sier nei!"

Heidi Andersen

Butikksjef, Coco Skien