Vil du vite mer om hvordan vår lojalitetsplattform kan øke ditt salg? Book en gratis demo i dag.Book en gratis demo i dag.

Book Demo
Hvorfor startet dere med kundeprogram?

Vi startet med kundeklubb for å henge litt bedre med på markedet. Vi hadde bonuskort på papir før det, men når du driver et fordelsprogram manuelt, er det mange begrensninger. Et digitalt system gjør jo blant annet at folk slipper å huske på å ha med seg kortet sitt. Jo mindre kundene behøver å huske, jo enklere blir det å bruke. Vi ser at vi konkurrerer bedre i markedet ved å tilby gode medlemsfordeler.

Hvordan har dere lagt opp lojalitetsprogrammet deres?

Vi har et poengsystem der man får tilbake 50 kroner for hver 1000 kr man bruker, og det fungerer veldig bra. Da ser vi jo at folk er flinkere til å komme tilbake til oss, enten til butikken eller nettbutikken.

Vi gir også alle medlemmer en bursdagskupong, det setter kundene stor pris på. I tillegg har vi en velkomstgave, hvor nye medlemmer får 10% rabatt på et helt kjøp.

Vi har ikke hatt så mange andre type kampanjer hittil, men vi ønsker å se nærmere på det fremover. Med Diller kan vi snakke direkte med kundene på epost og SMS, men vi ønsker ikke å mase på dem for mye heller.

Hvordan verver dere nye medlemmer?

Vi spør alltid i kassen når de handler, og vi også har plakat ved kassen. 99% sier ja!

Det var veldig enkelt å lære opp ansatte i å bruke systemet, for Diller er jo fullt integrert med kassesystemet vårt, Shoplabs.

Hvordan fikk dere høre om Diller?

Det var via kasseleverandøren vår Shoplabs – Ole Marius og Ulrik. Vi hadde hørt om Diller fra før og hadde tenkt på å stare opp, men det var Shoplabs som gjorde at vi tok beslutningen.

Samarbeidet med Diller fungerer veldig bra. Vi får all den hjelpen vi trenger. Systemet fungerer svært godt på den måten at jeg enkelt får opp på skjermen en oversikt over kjøp, historikk og slikt, for eksempel hvem som er toppkunder.

Hvor viktig er det at Diller er integrert i kassen?

Det er veldig viktig. En kunde har ikke så mye tålmodighet når de står i kassen. Hvis vi skulle ha brukt et annet verktøy enn kassen for  ville tatt mye lengre tid. Det fungerer helt sømløst. Vi bare ber kunden om mobilnummer, og så registrerer vi kjøpet, slik at det bygger bonus, eller så legger vi dem inn som nye medlemmer.

Hva ser dere for dere fremover?

Vi skal ha større fokus på kampanjer, slik at vi for eksempel kan belønne toppkunder. Målet er at når vi spør kunder i butikken om de er medlem, så sier alle JA.

Se også disse kundecasene
PRINCESS

«Jeg er ikke i tvil om at mye av veksten skyldes økt lojalitet fra medlemmer.»

Les mer
BAKER BRUN

Det var en gang en baker… Historien om hvordan Baker Brun har fått 32 000 lojale medlemmer

Les mer
HOLZWEILER LINESTORE

«Lojalitetsprogrammer er veldig effektivt for kostbare merker»

Les mer