Vil du vite mer om hvordan vår lojalitetsplattform kan øke ditt salg?Book en gratis demo i dag.

Book Demo

Vi har hatt en vanvittig vekst i selskapet, og det har vært veldig moro – og mye hardt arbeid. Trappetrinns-modellen med poeng i kundeklubben ser ut til å fungere godt og er med på å strukturere til vekst. Vi startet kundeklubben i november 2020, og vi har nå i mai ’21 allerede fått 9500 medlemmer. Det er vi veldig godt fornøyde med.

Hvorfor startet dere med kundeklubb?

«Vi ønsket først og fremst å få et godt forhold til kundene våre. For å lykkes med det, trengte vi en god lojalitetsplattform, slik at vi hadde et grunnlag for å bli den nettbutikken som folk ønsker å gå til – og komme tilbake til – for å handle hagevarer.»

Hva fikk deg til å ta beslutningen om å starte opp den gangen?

«Jeg fant inspirasjon i andre bransjer og hos aktører som har gode kundeklubber, så jeg tenkte at Hageglede.no trengte noe tilsvarende for å skape lojale kunder som følte seg knyttet til oss.»

Har du eksempler på vellykkede kampanjer?

«Ja, innmeldingsoppsettet vårt er svært effektivt. Etter noen sekunders surfing på nettsiden, kommer det opp en pop-up som informerer om at man får 10% rabatt på første handel. Kunden legger inn epost-adressen sin og ved utsjekk i kassen krysser man av for medlemskap i kundeklubben for å få rabatten.»

Dette synes kundene tydeligvis er en god avtale når man ser på antall medlemmer vi har fått på kort tid. De som ikke handler den dagen, kommer med på epost-listen vår, og kan bli medlemmer og få rabatten i neste omgang, hvis de ønsker det.

«Vi ser også at SMS-kampanjene vi har kjørt er effektive og skaper økt trafikk. Jeg tror at vi kan få mye glede av å utvikle kundeklubben fremover, slik at kampanjene blir enda mer tilpassede og personlige for den enkelte kunde.»

Hvor viktig er det at Diller er integrert i WooCommerce?

«Det hadde vært helt uaktuelt uten denne integrasjonen! Alt vi gjør er bygget opp etter prinsipper om automasjon og integrasjon, med andre ord at alt skal «snakke med hverandre». Så dette var helt vesentlig for vårt valg.»

Hva synes du om samarbeidet med Diller?

«Strålende! Vi har hele tiden hatt en fin dialog, og jeg får alltid rask og god tilbakemelding. Web-byrået EasyWeb har utviklet nettsiden og nettbutikken vår, og samarbeidet flyter også veldig bra mellom oss, EasyWeb og Diller.»

Hvordan fikk du høre om Diller?

«Jeg søkte rundt på nettet etter leverandører og fant Diller på den måten. De har alt vi trenger i en et lojalitetsprogram, og for meg var det en ekstra fordel at det er et norsk selskap.»

Hva ser du som de viktigste fordelene med kundeklubb?

«Det er å bli kjent med kundene. Det er selvsagt også vesentlig at vi får GDPR-samtykket på plass, slik at vi kommuniserer på riktig og lovlig måte. Nå i starten har noe av det viktigste vært å få opp en medlemsbase hvor samtykket er på plass, slik at vi kan utvikle lojalitetsprogrammet videre. Vi gjør ikke alt perfekt ennå, men vi ser at det er store muligheter fremover.»

Jeg tror også at kundeklubben kan være med på å forlenge sesongen, ved at vi kan informere medlemmene om produkter både for utendørs og innendørs dyrking til ulike årstider.

Hva sier kundene deres?

«Vi vet at kundene er fornøyde med fordelene de får, og at det er enkelt være medlem. De synes det er positivt at de finner sine tilgjengelige bonuskuponger ved å trykke på en knapp i handlekurven.»

Hva ser du for deg fremover?

«Vi ser at det er gode muligheter for å gjøre kundeklubben enda bedre og mer relevant for medlemmene ved at vi gjør en bedre segmentering av medlemsbasen. På den måten få vi mer kunnskap om hva kundene er interessert i og ønsker informasjon om – og hva de vil ha gode kampanjer på.»

Generelt ønsker vi å vokse og få mange flere medlemmer. Målet er å få 50 000 medlemmer i kundeklubben. Vi tror at en god kundeklubb er en viktig nøkkel for å holde på kundene over tid.

Diller® – kundeklubben som har alt, enkelt og rimelig.
1
Billig og effektiv markedsføring

Diller® er en smart løsning for bedrifter som ikke har et stort markedsføringsbudsjett, men som ønsker å øke salget.

2
Få kundene til å handle oftere og mer

Diller® hjelper små og mellom-store bedrifter til å øke sin konkurransekraft ved å få kundene til å handle oftere og mer.

3
Konverter enkeltsalg til repetisjonssalg

Med et godt lojalitetsprogram kan man konvertere enkeltsalg til repetisjonssalg og få bedre kundedialog.

Vil du vite mer om hvordan vår lojalitetsplattform kan øke ditt salg?
Kontakt oss
Se også disse kundecasene
BAKER BRUN

Det var en gang en baker… Historien om hvordan Baker Brun har fått 32 000 lojale medlemmer

Les mer
HOLZWEILER LINESTORE

«Lojalitetsprogrammer er veldig effektivt for kostbare merker»

Les mer
HAGEGLEDE.NO

Hageglede.no – en nettbutikk i kraftig vekst

Les mer