Vi har intervjuet drifts- og personalleder Evy Ingebrigtsen i Baker Brun om deres erfaringer med kundelojalitet.Vil du vite mer om hvordan vår lojalitetsplattform kan øke ditt salg? Book en gratis demo i dag.
Book DemoHvorfor startet dere med lojalitetsprogram?
Det var først og fremst for å nå bedre frem til gjestene våre på en enkel måte.
Kundeklubben til Baker Brun heter Bakervenn, og vi har både kaffekort og brødkort for medlemmene våre. I tillegg gir vi bursdagskuponger og velkomstkupong, pluss at vi av og til har ekstra kampanjer mot medlemmene våre. Folk blir glade for å få en gratis, nybakt skillingsbolle på bursdagen sin!
Den viktigste fordelen med å ha en kundeklubb, er jo at vi får veldig lojale gjester. De er veldig tro mot oss, alle de som bruker klippekortene sine.
Hvordan verver dere nye medlemmer?
Vi er flinke til å fortelle om det i kassen. Rett før betaling, spør vi om kunden er Bakervenn. Verving og registrering av medlemsaktivitet er svært enkelt og er en del av kasserutinen på alle våre 22 bakeutsalg.
Kundeklubb-knappen ligger på forsiden i kassen, så alt går automatisk. Medlemmer våre benytter klippekortene og kupongene, fordi det er så enkelt å bruke. Vi ser at vi har høy omsetning på medlemmer.
Hvordan kom dere i gang med Diller?
Vi skiftet kassesystem til PCKasse i 2022, og vi kom i gang med Diller i den forbindelse. Det var veldig enkelt. Vi hadde 5000 eksisterende medlemmer som ble overført fra gammelt system, og nå i januar 2024 har vi passert 32 000. Vi er svært godt fornøyde.
Hvordan forteller dere nye kunder om lojalitetsprogrammet?
Vi har litt om kundeklubben på sosiale medier og en lenke på hjemmesiden, pluss at vi markedsfører medlemskampanjer. Pluss at vi selvsagt verver i kassen når de er innom oss.
Hvor viktig er det at Diller er integrert i kassen?
Det er utrolig viktig, for da går det automatikk i det. Vi hadde tidligere kundeklubb utenom kassen, men vi fikk ikke samme kontakt med gjestene.
Nå legger man bare inn en kupong, den popper opp og blir et hyggelig overraskelsesmoment for kundene. Når vi sier at «Der var det en gratis kaffe til deg i dag», blir gjestene våre så klart glade. Vi også, for det føles så bra. Vi ønsker å gi litt tilbake. Takke dem som besøker oss igjen og igjen.
Hva synes du om samarbeidet med Diller?
De er helt fantastiske! Vår kontakt Erik er alltid på og er kjempeflink – alltid på tilbudssiden.
Hva ser dere for dere fremover?
Vi har snakket om å bruke flere kuponger, for vi ønsker å overraske og glede gjestene våre enda mer. Hvis vi fortsetter i denne farten, tror jeg at vi har 50 000 medlemmer neste år!
Diller® – kundeklubben som har alt, enkelt og rimelig.
Billig og effektiv markedsføring
Diller® er en smart løsning for bedrifter som ikke har et stort markedsføringsbudsjett, men som ønsker å øke salget.
Få kundene til å handle oftere og mer
Diller® hjelper små og mellom-store bedrifter til å øke sin konkurransekraft ved å få kundene til å handle oftere og mer.
Konverter enkeltsalg til repetisjonssalg
Med et godt lojalitetsprogram kan man konvertere enkeltsalg til repetisjonssalg og få bedre kundedialog.