I den svært konkurranseutsatte e-handelsverdenen kan kundelojalitet utgjøre en forskjell i suksessen til virksomheten din. Med lojale kunder vil du øke nettbutikkens salg og inntekter ved at de besøker butikken din oftere -> for å handle enda mer.
5 tips for å legge til mer lojalitet i nettbutikken din
I den svært konkurranseutsatte e-handelsverdenen kan kundelojalitet utgjøre en stor forskjell i suksessen til virksomheten din. Med lojale kunder vil du øke nettbutikkens salg og inntekter ved at de besøker butikken din oftere -> for å kjøpe enda mer.
Å lansere et lojalitetsprogram er ofte bare det første (men også det viktigste) trinnet i prosessen med å øke antallet lojale kunder til butikken din. Her er 5 ekstra tips for å legge til mer lojalitet i nettbutikken din:
-
Design widgeten vår for Shopify slik at den passer perfekt til nettbutikken din
Med vår brukervennlige widget for Shopify kan kundene dine enkelt registrere seg for lojalitetsprogrammet ditt, ha en oversikt over akkumulerte poeng og belønninger, verve venner til klubben, bruke kuponger og mye mer. Sørg for å designe widgeten slik at den passer perfekt til merkevaren og nettbutikken din – for å forbedre den generelle brukeropplevelsen og dermed øke salget på nett. Ved å ha et gjennomtenkt lojalitetsprogram på Shopify butikken din, vil du øke den totale brukeropplevelsen, noe som igjen vil øke kundetilfredsheten og lojaliteten. Dette kan til slutt føre til høyere konverteringsfrekvens og salg.
-
Hold kundene engasjert med belønninger, insentiver og aktiviteter
Sørg for å kommunisere hvilke belønninger og insentiver medlemmene dine mottar når de registrerer seg for lojalitetsprogrammet ditt. Lag en velkomstkupong for å gi kundene dine et insentiv til å registrere seg. I tillegg bør du ha et poengsystem, bursdagskupong eller andre belønninger for å gi medlemmene dine en grunn til å komme tilbake for å gjøre ytterligere kjøp. Kundene dine bør aldri være i tvil om hvilke belønninger de mottar når de registrerer seg for ditt lojalitetsprogram.
-
Ytterligere markedsføring av ditt lojalitetsprogram
Å ha widgeten live på Shopify nettbutikken din er det første trinnet for å gjøre lojalitetsprogrammet ditt synlig på siden din. I tillegg til dette bør du også lage bannere, andre CTA knapper eller landingssider i hele nettbutikken din for å gi medlemmene et insentiv til å registrere seg. Medlemspris kontra standardpris er også et godt incentiv.
-
SMS og e-postkommunikasjon for å reaktivere kunder
Med Diller kan du lage SMS- og e-postkampanjer som er tilpasset kundenes interesser og kjøpshistorikk. Ved å skape en relevant dialog kan du holde kundene engasjert og få dem til å komme tilbake til nettbutikken din – igjen og igjen.
-
Word of mouth
Når kundene er fornøyde med ditt lojalitetsprogram og din nettbutikk som helhet, er sjansen stor for at de snakker om dette med venner, familie og bekjente. Med Diller gir du også medlemmene dine muligheten til å verve en venn til ditt lojalitetsprogram. Dette er en enkel måte å konvertere flere medlemmer til ditt lojalitetsprogram, som du deretter kan kommunisere med for å få dem tilbake til nettbutikken din.