Vil du vite mer om hvordan vår lojalitetsplattform kan øke ditt salg?Book en gratis demo i dag.
Book DemoTakket være lojalitetsprogrammet på Cuba Life Kaffebar er Corado i stand til å betjene flere kunder på kortere tid og oppmuntre sine beste kunder til å komme tilbake, igjen, og igjen. I tillegg har han et verktøy som gir en utrolig høy konverteringsfrekvens til en brøkdel av hva lignende resultater ville ha kostet med annonsering via sosiale medier, e-post og søkemotor annonsering.
Lojalitetsprogrammet til Cuba Life Kaffebar har vokst raskt og er utrolig enkelt å administrere og betjene med hjelp av lojalitetsplattformen Diller.
Om Cuba Life Kaffebar
Cuba Life kaffebar er en spesialisert kaffebar som også tilbyr cubanske sigarer. Den drives av daglig leder José Corado som håndterer produktet hele veien fra bønner til ferdigbrygget kaffekopp. Cafèen ligger midt i hjertet av Kristiansand, og er et rolig og avslappende sted å nippe til en kopp gourmet kaffe samt røyke en sigar om du skulle føle for det.
Det er en av de eldste ekte kaffebarene i byen og gjennom årene har den fått et godt rykte for kvalitets kaffe og en vennlig, innbydende atmosfære.
For å beregne konverteringsfrekvensen på 523%, sammenlignet vi antall kunder med antall påfølgende besøk. Med andre ord, i gjennomsnitt har hver kunde som registrerte seg kommet tilbake i butikken 5 ganger. Takket være lojalitetsprogrammet kom disse kundene tilbake og kjøpte mer, igjen, og igjen!
Problemet
En av de største utfordringene Cuba Life Kaffebar møtte var å forstå atferden til sine kunder med et begrenset markedsføringsbudsjett. De var på utkikk etter en måte å forstå sine kunders vaner og atferd.
Basert på dette prøvde teamet på Cuba Life Kaffebar og finne en metode for å øke antall besøk og mengde omsetning per kunde. Videre søkte de en løsning som ikke bare hjalp dem å selge mer kaffe, men også samtidig skape en bedre og mer personlig opplevelse for alle som kom inn i deres kaffebar.
Selv om daglig leder José Corado ikke aktivt søkte etter en løsning som Diller, ble han umiddelbart fascinert da Diller kontaktet ham.
Diller er et program som gjør det enkelt for enhver bedrift å skape et robust lojalitetsprogram. Dette gjør at små bedrifter (som for eksempel Cuba Life Kaffebar) kan identifisere og beholde sine beste kunder. Investering i et lojalitetsprogram kan resultere i flere positive anmeldelser, økt verving av nye medlemmer samt flere kjøp over tid.
En av de største utfordringene Cuba Life Kaffebar møtte var å forstå oppførselen til sine kunder med et begrenset markedsføringsbudsjett. De var på utkikk etter en måte å forstå sine kunders atferd og vaner.
Løsningen
Når Diller kontaktet meg tenkte jeg at Diller ville være et svært nyttig verktøy for kaffebar industrien, og spesielt hvis du vet hvordan du skal lese og forstå data, sier Corado.
Diller fungerer ved å invitere kunder til å bli medlem av lojalitetsprogrammet og gi dem tilgang til fordeler som klippekort og elektroniske kuponger.
Corado besluttet å installere og prøve lojalitetsprogrammet på Cuba Life Kaffebar. Diller ga ham en QR-skanner som han koblet til sin datamaskin ved kassa. Han annonserte det nye systemet med innlegg på Instagram og Facebook, samt små brosjyrer og personlig kunngjøringer i butikken.
Fordelen
523% konverteringsfrekvens
For å beregne konverteringsfrekvensen på 523% sammenlignet vi antall kunder med antall påfølgende besøk. Med andre ord, i gjennomsnitt hadde hver kunde som registrerte seg kommet tilbake i butikken 5 ganger. Takket være lojalitetsprogrammet kom disse kundene tilbake og kjøpte mer, igjen, og igjen!
Sammenlignet med resultater fra annonsering på sosiale medier, er denne konverteringsfrekvensen ekstremt høy. Ifølge Adweek er den gjennomsnittlige konverteringsfrekvensen på sosiale medier kun 0,71%. Søkemotorannonsering er 1,95% og E-post markedsføring 3,19%. Når det gjelder å oppmuntre kunder til å komme tilbake til butikken tilbyr Diller den desidert beste avkastningen ved bruk av ett markedsføringsbudsjett.
Sammenlignet med resultater fra annonsering på sosiale medier, er denne konverteringsfrekvensen ekstremt høy. Ifølge Adweek er den gjennomsnittlige konverteringsfrekvensen på sosiale medier kun 0,71%. Søkemotorannonsering er 1,95% og E-post markedsføring 3,19%. Når det gjelder å oppmuntre kunder til å komme tilbake til butikken tilbyr Diller den desidert beste avkastningen ved bruk av ett markedsføringsbudsjett.
Raskere service
En av de viktigste praktiske resultatene Corado opplevde var at han var i stand til å betjene sine kunder raskere.
“Vi kan betjene en kunde minst ett minutt raskere,” sa han, “og det er veldig nyttig i rushtiden.” (Ett minutt virker kanskje ikke som lang tid, men det kan virkelig føles som det når du er på vei til jobb og du virkelig trenger din dose med koffein.)
I tillegg, som Corado påpeker, vil disse minuttene komme godt med i rushtiden og gjøre en stor forskjell i kundeopplevelsen.
Ikke bare vil kundene være mer fornøyde fordi de får kaffen raskere, men kafeen vil også kunne betjene flere kunder i travle tider (og tjene mer penger).
En følelse av eksklusivitet
“Jeg var i stand til å lage en “kaffeklubb” for alle våre kunder,” sier Corado, “slik at de føler at vi kan gi en bedre og mer personlig service til dem.”
Denne følelsen av eksklusivitet er et svært kraftig markedsføringsverktøy. Ved å lage denne spesielle “klubben” er Corado i stand til å få sine kunder til å føle at de er medlemmer av en viktig gruppe. Kundene kan også logge inn på sin egen profilen for å få tilgang til kuponger og spesielle tilbud.
Å være en del av en eksklusiv gruppe, samt ha tilgang til lojalitetsfordeler gir kundene en ekstra tillit. Dette oppfyller også et behov for følelsen av tilhørighet, noe som skaper en kraftig emosjonell følelse og ønske om å foreta et kjøp.
Det gjør også at man føler at man går “glipp” av noe hvis man ikke benytter seg av fordelene.
Bedre tilgang til kundedata
Corado bemerker også at Diller ga tilgang til mer informasjon om sine kunder slik at han bedre kan forstå deres atferd.
«Diller gir oss en raskere måte å identifisere kundeatferd på, og kan også hjelpe oss å nå dem på en mer personlig måte.» forklarer Corado.
Diller tillater bedrifter å lage segmenterte lister basert på registrerte data for sine medlemmer. På den måten kan bedrifter opprette reklame som er mer spesifikk for ett bestemt segment av kundebasen.
«Diller gir oss en raskere måte å identifisere kundeatferd på, og kan også hjelpe oss å nå dem på en mer personlig måte.» forklarer Corado.
Resultatene
Takket være lojalitetsprogrammet på Cuba Life Kaffebar er Corado i stand til å betjene flere kunder på kortere tid og oppmuntre sine beste kunder til å komme tilbake, igjen, og igjen. I tillegg har han et verktøy som gir en utrolig høy konverteringsfrekvens til en brøkdel av hva lignende resultater ville ha kostet med annonsering via sosiale medier, e-post og søkemotor annonsering.
Lojalitetsplattformen Diller er en ideell programvare for små og mellomstore bedrifter (for eksempel restauranter, butikker og kaffebarer), som ønsker å tilby et lojalitetsprogram for sine kunder uten et stort og kostbart markedsføringsbudsjett.
Diller® – kundeklubben som har alt, enkelt og rimelig.
Billig og effektiv markedsføring
Diller® er en smart løsning for bedrifter som ikke har et stort markedsføringsbudsjett, men som ønsker å øke salget.
Få kundene til å handle oftere og mer
Diller® hjelper små og mellom-store bedrifter til å øke sin konkurransekraft ved å få kundene til å handle oftere og mer.
Konverter enkeltsalg til repetisjonssalg
Med et godt lojalitetsprogram kan man konvertere enkeltsalg til repetisjonssalg og få bedre kundedialog.