Personlig kommunikasjon_Diller 2025

Så mange som 58 % av forbrukerne rapporterer at de har økt sitt forbruk i moderat til stor grad på grunn av lojalitetsprogrammer.
(Kilde: EY, 2024 Loyalty Market Study)

Innsikter om kundelojalitet

Vi har samlet statistikk fra en rekke pålitelige kilder for å vise verdien av kundelojalitet, salgsvekst og lønnsomhet. Tallenes tale er klar – kom i gang med lojalitetsprogrammet ditt i dag!

Effekten av lojale kunder på forbruk og inntekter

  • Eksisterende kunder bruker i gjennomsnitt 67 % mer enn nye kunder. (Kilde: BIA Advisory via VWO, 2024)
  • Kunder med en emosjonell tilknytning til et merke har en 306 % høyere livstidsverdi (LTV). (Kilde: Motisa via Coniq / Retail TouchPoints, 2024)
  • Lojale kunder handler 90 % oftere. (Kilde: Hubspot via Coniq, 2024)

 

Lojalitetsprogrammer som driver vekst og kundelojalitet

  • 70 % av forbrukerne bruker mer hos merker som tilbyr lojalitetsprogrammer. (Kilde: Deloitte via Nudge, 2024)
  • Medlemmer av lojalitetsprogrammer genererer 12–18 % mer årlig vekst i tillegginntekter enn ikke-medlemmer. (Kilde: Exploding Topics via Coniq, 2024)
  • Bruken av lojalitetsprogrammer økte med 28 % i 2024. (Kilde: SAP Emarsys, 2024)
  • 58 % av forbrukerne rapporterer at de har økt sitt forbruk i “moderat” til “stor” grad på grunn av lojalitetsprogrammer. (Kilde: EY, 2024 Loyalty Market Study)
  • 62 % av medlemmene i betalte lojalitetsprogrammer er mer tilbøyelige til å bruke mer på merkevaren. (Kilde: McKinsey via Bonloyalty, 2024)

 

Lønnsomhet og kostnadseffektivitet

  • En 5 % økning i kundelojalitet kan øke overskuddet med 25 % til 95 %. (Kilde: Bain & Company / Harvard Business Review – Bredt sitert)
  • Å skaffe en ny kunde er 5 til 25 ganger dyrere enn å beholde en eksisterende. (Kilde: Diverse, inkludert Zinrelo/Forbes – Vanlig markedsføringsstatistikk)
  • Sannsynligheten for å selge til en eksisterende kunde er 60–70 %, sammenlignet med 5–20 % for en ny potensiell kunde. (Kilde: Signal Mind / Semrush via diverse kilder)
  • Organisasjoner som er kundesentriske rapporterer 49 % raskere vekst i fortjeneste. (Kilde: Forrester, 2024 US CX Index)

 

Vikitgheten av referanser

  • Henviste kunder har en 37 % høyere kundelojalitet. (Kilde: Firework, 2024)
  • Henviste kunder har en 16 % høyere livstidsverdi (LTV). (Kilde: Firework, 2024)
  • Henvisninger er 5 ganger mer sannsynlige til å konvertere enn leads fra andre kanaler. (Kilde: Firework, 2024)
  • 92 % av forbrukerne stoler mer på anbefalinger fra venner og familie enn på annen reklame. (Kilde: Firework, 2024)

 

Å koble kundetilfredshet til økonomisk suksess

  • Selskaper som leder innen kundetilfredshet (ACSI-score) overgikk S&P 500 dramatisk i langsiktig aksjeavkastning (2 265 % vs 605 % kumulativ avkastning, 2006–jan. 2025). (Kilde: ACSI, 2024/2025-rapport)
  • Selskaper med høye Net Promoter Scores (NPS) øker inntektene 2,5 ganger raskere enn konkurrentene. (Kilde: Zonka Feedback / Bain & Company, 2024)
  • En økning på 10+ poeng i NPS korrelerer med en 3,2 % økning i mersalgsinntekter. (Kilde: CustomerGauge, 2022)

 

Har du noen spørsmål? Vi vil gjerne høre fra deg.

Kontakt oss
"Alle mulige tredjepartskanaler blir mindre og mindre effektive, og vi ser at det er nødvendig fremover å eie dialogen med kunder. Jeg er ikke i tvil om at mye av veksten vår skyldes økt lojalitet fra medlemmer."

Kai Gulbrandsen

Adm.dir. i Princess-kjeden

"Kundeklubb-knappen ligger på forsiden i kassen, så alt går automatisk. Medlemmer våre benytter klippekortene og kupongene, fordi det er så enkelt å bruke. Vi ser at vi har høy omsetning på medlemmer."

Evy Ingebrigtsen

Operations and HR Manager, Baker Brun

"Data er det nye gullet. Det er vesentlig at kjøpsinformasjon og kundedata er fundamentet for alle gode kundedialoger. Å ha kontroll på dette, er etter min mening helt avgjørende."

Pål Wibe

Norway's "Mr Retail" Pål Wibe

"A terrific app that really helps our business to grow together with our customers. Adds value for both us and the customer, a complete customer journey from the physical to the online store."

BMP Paleet

"Thank you very much for the fantastic follow-up when we launched our loyalty program from Diller. You guys made the whole process painless. Looking forward to seeing what we can achieve together. We really recommend Diller AS to anyone that need a loyalty program on the Shopify platform."

Bolina

"Annonsering må planlegges 2 uker i forkant, men da kan jo kampanjen være helt irrelevant. Med Diller kan vi derimot snu oss rundt på et blunk! Vi kan legge ut en kampanje over natten, for Diller hjelper oss med å få det ut med én gang. Dette er helt uvurderlig for oss."

Tone Tengesdal Stavnheim

Tengesdal Sport

"Great app, easy to customize and simple to use. Customer service is outstanding and helpful. The few times we have had any issues, customer support was very responsive and resolved the issues in minutes! Highly Recommend!"

MARK+BRANDY

"Jeg hadde aldri kjøpt et kassesystem uten mulighet for lojalitetsprogram. For meg var det helt vesentlig at det fulgte et godt lojalitetsprogram med i POS."

Maria Quarnström

Eier, Rilo Zoo

"We recently startet using Diller and are very pleased with the app. It is easy and understandable to use, and it has already generated more customers and sales. What is important to mention is that the customer service is outstanding, and we are getting all the help and support we need! Our contact has been patient and so happy to help and guide in out teams-meetings for the set up :)"

Shine

"Great app and customer service! The loyalty features combined with the SMS engine and mail integration towards MailChimp is a winner for me. Thanks to Erik for helping me set everything up!"

Henriks Herre

"Vi er veldig opptatt av kundereisen og har vært på jakt etter et verktøy som kan hjelpe oss med å gi best mulig service til våre kunder. Diller muliggjør dette og er et veldig bra verktøy som er meget godt integrert med Shopify. Vi er helt sikker på at Diller vil bidra til økt kundetilfredsstillelse og kan trygt anbefale Diller. I tillegg til et bra konsept, lever kundeservice opp til sitt eget konsept og gir en strålende veiledning og service."

frimina.com

"Very easy to set up the app. It’s perfect for creating a good-looking loyalty program widget, that is customized to my brand and webshop.   Super friendly and helpful support team! They answer very fast and do everything to help you out.  Great experience so far."

Corado Coffee Roasters

"Med en kundeklubb blir vi mye bedre kjent med kundene og kan lage godt materiell og relevant innhold for dem. Dette er veldig viktig. Vi slipper alle mid season-salg og kan heller belønne dem som velger oss over tid."

Tobias Tjørstad

General Manager, Linestore

"Det var både raskt og enkelt å sette opp lojalitetsprogrammet, og Dillers kundeservice-team er fantastisk. Vi ser frem til å få glede av programmet i tiden fremover, slik at vi kan få enda mer lojale og fornøyde kunder!"

Julia Dyblie

Daglig leder, Milla Web

"Vi ser at snittsalget og marginer er høyere til tross for at vi gir en 10% velkomstrabatt. Man tar jo gjerne med seg litt ekstra i handlevognen for å mest mulig ut av rabatten. Målet er at kundeklubben skal være prikken over i’en for kundene våre, slik at de ønsker å fortsette å handle hos oss."

Jon Grøteig Andersen

Markedssjef i PetXL

"Vi ser gode resultater av lojalitetsprogrammet. De umiddelbare tilbakemeldingene kommer fra ansatte i butikk, som merker at det kommer kunder inn i butikkene bare 5-10 minutter etter at vi sender ut en SMS."

Stine Handley

Administrasjonsleder i Fredrik & Louisa

"Man er jo alltid spent før lansering av et nytt system. Det som umiddelbart kom frem da vi gikk over til en digital kundeklubb, var at det ble svært godt mottatt av butikkene, fordi det er så enkelt i bruk."

Lene Sagenes

Markedsansvarlig, Olivenlunden

"Med kundeklubben har vi fått flere faste kunder som handler oftere. Det betyr godt potensial for mersalg av tilleggsprodukter, og dermed høyere omsetning og bedre marginer. Det er vi veldig godt fornøyde med."

Ida Marie Juliussen

Distriktssjef og markedsansvarlig, Funky Frozen Yogurt

"Vi har sett at det ikke bare er rabatter som tiltrekker seg kunder. For eksempel fungerer det bra når vi sender ut SMS om at nye produkter har kommet fra et av merkene våre. Da øker trafikken til butikken, siden medlemmene gjerne får tidlig produktinformasjon."

Martine Remsøy Romøren

Butikksjef, Lively Home på Fornebu og Røa

"Den store fordelen med kundeklubben er at det blir enkelt å kommunisere med kundene. Vi ser uendelige muligheter med dette i fremtiden og ser frem til å bruke det mer."

Anders Johan Braaten

Daglig leder i butikkjeden Buster Hund og Katt

"Jeg søkte rundt på nettet etter leverandører og fant Diller på den måten. De har alt jeg trenger i et lojalitetsprogram, og for meg var det en ekstra fordel at det er et norsk selskap."

Hans Hvinden

Daglig leder, Hageglede.no

"Når kunder handler i butikken, spør vi dem om de vil bli medlemmer og fortelle dem at de får gavesjekker etter et visst forbruk, invitasjoner til arrangementer og andre fordeler. Ingen sier nei!"

Heidi Andersen

Butikksjef, Coco Skien