Visste du at… det koster 5-10 ganger mer å få en ny kunde som å holde på en eksisterende kunde? (Inc.com)
Og at… 84% av kundene er villige til å gi fra seg data mot fordeler? (Accenture)
Gjør kundeklubben til en lek med årshjul
Vi sier at gjerne at “…det kom som julekvelden på kjerringa” når vi ikke har rukket å forberede oss godt nok på noe vi vet skal gjøres.
Som for eksempel å sende ut medlemskampanjen om adventskalender med konkurranse eller tilbud hver dag i desember i god tid før desember starter. Eller å ha salget klart til Black Week og ikke uken etter. Eller å huske på morsdagen, farsdagen, Valentine’s Day, Halloween osv. For ikke å snakke om å få sendt ut bursdagshilsner til medlemmer. Hvis din butikk ikke henger med, kan det hende at kunden får bedre tilbud eller fordeler andre steder…
Alle er travle og trikset med å drive en god kundeklubb, er å legge opp kampanjene når man har tid. Det er ingenting i veien for å klargjøre julekampanjen i august eller tilbudet om rabatt på 15% på fredagspizza som fast kampanje som går automatisk 6 ganger i året. Eller å invitere til førpremiere når arrangementet er ferdig planlagt, selv om det er tre måneder til det går av stabelen. Og så videre.
Mesteparten av årets medlemsaktiviteter kan settes på én og samme dag – når du selv har tid. De eneste kampanjene som ikke kan planlegges på forhånd, er medlemstilbud på solkrem, hengekøyer og dykkermasker når solen skinner eller paraplyer når det pøser ned.
Fornøyde kunder blir trofaste kunder! Og husk, gode fordeler handler ikke bare om rabatter.
I Diller gir vi påminnelser om slike faste hendelser, og i tillegg kan du få et årshjul som kan fylles inn for din spesifikke butikk (og nettbutikk), slik at dere aldri glemmer å gi muligheten til medlemmene å handle igjen og igjen… og igjen. Hvis du er Diller-bruker, kan du kontakte oss på support@diller.no for å få en gratis årshjul-mal for din butikk eller kjede.