
"Vi bruker e-post og SMS i kombinasjon for å kommunisere med medlemmene, der SMS fungerer som en påminnelse. Dette ser ut til å fungere veldig bra for oss."
- Matilda Mannila, butikksjef hos Partyland FinlandØnsker du også å starte en kundeklubb? Book en gratis demo i dag.
Diller-teamet intervjuet butikksjef Matilda Mannila i Partyland Finland for å høre om deres erfaring med Diller.
Hvorfor startet dere et lojalitetsprogram?
Vi ønsket å komme tettere på kundene våre og få dem til å bli hos oss, fordi de føler at vi gir aller beste kundeservice. I bunn og grunn ønsket vi å beholde dem hos oss og unngå at de gikk til konkurrentene, ved å tilby gode fordeler og utmerket service.
Hvordan fikk dere vite om Diller?
Partyland Norge, med sine 20 butikker over hele landet, brukte allerede Diller-løsningen, så sjefen min tok kontakt med Erik på Dillers supportteam – og derfra kom vi i gang. Jeg hadde et møte med Erik, og vi satte opp lojalitetsprogrammet i løpet av kort tid – han har alltid vært til stor hjelp for meg.
Etter en stund begynte vi også å bruke MarketingPlatform for automatisert markedsføring, og Charlotte hos Diller har vært en stor hjelp med å få dette på plass også.
Hva har dere sett av resultater så langt?
Vi har fått mange nye medlemmer i våre fire butikker, så vi er veldig fornøyde med det. Hver butikk er dedikert til å rekruttere medlemmer!
Hva slags kampanjer planlegger dere fremover?
Vi ønsker å få mange nye medlemmer når høysesongen starter på høsten, spesielt til Halloween. Vi har planlagt et forhåndssalg til Halloween med 2–3 uker med 20 % rabatt på alt – men kun for medlemmer.
Vi bruker e-post og SMS i kombinasjon for å kommunisere med medlemmene, der SMS fungerer som en påminnelse. Dette ser ut til å fungere veldig bra for oss.
Hvordan rekrutterer dere nye medlemmer?
Vi rekrutterer i butikkene, ved å lokke kundene med «kun for medlemmer»-fordeler, og vi bruker også sosiale medier. I butikkene har vi QR-koder, slik at det går raskt og enkelt å bli medlem. Kundene våre sier som regel ja når vi spør dem, spesielt hvis de får et godt tilbud ved innmelding. Vi registrerer dem enkelt med telefonnummeret deres. Opplæring av ansatte har også vært enkelt, og hvis det oppstår problemer, er det jeg som er kontaktpersonen.
Hva er planene deres for fremtiden?
Med Diller integrert i kassasystemet er det raskt og enkelt å rekruttere medlemmer ved hvert salg, og målet vårt fremover er å få flere nye medlemmer hver måned.
Vi planlegger også å integrere lojalitetsprogrammet med nettbutikken før Halloween-sesongen starter. Nettkunder skal også få muligheten til å bli medlemmer og dra nytte av gode fordeler.
Billig og effektiv markedsføring
Diller® er en smart løsning for bedrifter som ikke har et stort markedsføringsbudsjett, men som ønsker å øke salget.
Få kundene til å handle oftere og mer
Diller® hjelper små og mellomstore bedrifter til å øke sin konkurransekraft ved å få kundene til å handle oftere og mer.
Konverter enkeltsalg til repetisjonssalg
Med et godt lojalitetsprogram kan man konvertere enkeltsalg til repetisjonssalg og få bedre kundedialog.