LS Retail and Diller announcement Sep25

Vårt partnerskap med Diller handler om å hjelpe retailere med å skape mer meningsfulle forbindelser med kundene sine. Ved å kombinere LS Centrals kraftige POS med Dillers avanserte lojalitetsfunksjoner, gir vi varehandelen muligheten til å levere mer personlige kundeopplevelser som driver både engasjement og vekst.

– Sigurdur Ari Sigurjonsson, Vice President of Strategic Accounts hos LS Retail

LS Retail og Diller inngår partnerskap for å øke lønnsomheten i detaljhandelen

30. september 2025 – Diller inngår partnerskap med LS Retail, en verdensledende leverandør av helhetlige programvareløsninger. Denne nye integrasjonen gjør det mulig for LS Retail-kunder å sømløst koble LS Central med Diller-plattformen og få tilgang til avanserte lojalitetsfunksjoner.

LS Central: Leverer innovasjon til retailere over hele verden

LS Central er den modulbaserte plattformen for detaljhandel fra LS Retail, som tilbyr kraftige, bransjespesifikke funksjoner med høy fleksibilitet. LS Central kan brukes på toppen av Microsoft Dynamics 365 Business Central, eller som en integrasjon til andre ERP- og hovedkontorsystemer. Programvaren gir bedrifter mulighet til å samle salg, lager, kundelojalitet, rapportering, analyse, booking, økonomi og mye mer i ett system, samtidig som det blir enklere å utvide etter hvert som virksomheten utvikler seg. Hver dag brukes LS Retails programvare i mer enn 100 000 butikker, restauranter, hoteller, bensinstasjoner og apotek i 157 land.

Diller: Hjelper Retail med å gjøre engangskunder til lojale kunder

Diller tilbyr en inntektsøkende, rimelig og datadrevet lojalitetsplattform for personlig og automatisert kundedialog. Plattformen gir detaljister tilgang til verdifull kundedata, analyse og markedsføringsautomatisering som bidrar til å skape en lojalitetsopplevelse tilpasset hver enkelt kundes preferanser og kjøpsvaner. Diller avdekker hemmeligheten bak et vellykket lojalitetskonsept: Identifisering, tilgang til kjøpsdata og datadrevet kommunikasjon med kundene i detaljistens egne markedsføringskanaler.

Styrker kundetilknytningen gjennom smartere personalisering

Ved å koble sammen LS Central og Diller, får detaljister verktøyene de trenger for å øke handlekurven og oppmuntre til gjentatte kjøp. Siden plattformen integreres sømløst med LS Central, får butikker tilgang til hele bredden av Dillers lojalitetsfunksjonalitet direkte i systemet. Integrasjonen gjør det enkelt å gi kunder relevante fordeler, samtidig som åpner for mersalg og kryssalg basert på kundedata. Ved å utnytte kundeprofiler, kjøpshistorikk og interaksjoner, gjør Diller-plattformen det mulig for retailere å kjøre målrettede kampanjer, lansere relevante kampanjer og levere personlig kommunikasjon på tvers av kanaler – slik at de rette budskapene når de rette kundene, til rett tid.

“Vårt partnerskap med Diller handler om å hjelpe retailere med å skape mer meningsfulle forbindelser med kundene sine”, sier Sigurdur Ari Sigurjonsson, Vice President of Strategic Accounts hos LS Retail. “Ved å kombinere LS Centrals kraftige detaljhandelsplattform med Dillers avanserte lojalitetsfunksjoner gir vi detaljister muligheten til å levere mer personlige kundeopplevelser som driver både engasjement og vekst.”

Integrasjonen er tilgjengelig for alle detaljister som bruker LS Central som Software as a Service (SaaS) i land hvor Diller-plattformen selges og støttes. Den tilbys på ni språk, inkludert engelsk, norsk, tysk, spansk, fransk og flere andre.

“Vi er svært glade for å inngå samarbeid med LS Retail for å gjøre avansert kundelojalitet tilgjengelig for alle varehandlere – ikke bare store kjeder med dype lommer”, sier Jan Høgetveit, administrerende direktør i Diller. “Med integrasjonen mellom LS Central og Diller har retailere en kraftig, brukervennlig plattform tilgjengelig. Vi ser frem til de mange mulighetene samarbeidet vil åpne i fremtiden.”

Har du noen spørsmål? Vi vil gjerne høre fra deg.

Kontakt oss
"Alle mulige tredjepartskanaler blir mindre og mindre effektive, og vi ser at det er nødvendig fremover å eie dialogen med kunder. Jeg er ikke i tvil om at mye av veksten vår skyldes økt lojalitet fra medlemmer."

Kai Gulbrandsen

Adm.dir. i Princess-kjeden

"Kundeklubb-knappen ligger på forsiden i kassen, så alt går automatisk. Medlemmer våre benytter klippekortene og kupongene, fordi det er så enkelt å bruke. Vi ser at vi har høy omsetning på medlemmer."

Evy Ingebrigtsen

Operations and HR Manager, Baker Brun

"Data er det nye gullet. Det er vesentlig at kjøpsinformasjon og kundedata er fundamentet for alle gode kundedialoger. Å ha kontroll på dette, er etter min mening helt avgjørende."

Pål Wibe

Norway's "Mr Retail" Pål Wibe

"A terrific app that really helps our business to grow together with our customers. Adds value for both us and the customer, a complete customer journey from the physical to the online store."

BMP Paleet

"Thank you very much for the fantastic follow-up when we launched our loyalty program from Diller. You guys made the whole process painless. Looking forward to seeing what we can achieve together. We really recommend Diller AS to anyone that need a loyalty program on the Shopify platform."

Bolina

"Annonsering må planlegges 2 uker i forkant, men da kan jo kampanjen være helt irrelevant. Med Diller kan vi derimot snu oss rundt på et blunk! Vi kan legge ut en kampanje over natten, for Diller hjelper oss med å få det ut med én gang. Dette er helt uvurderlig for oss."

Tone Tengesdal Stavnheim

Tengesdal Sport

"Great app, easy to customize and simple to use. Customer service is outstanding and helpful. The few times we have had any issues, customer support was very responsive and resolved the issues in minutes! Highly Recommend!"

MARK+BRANDY

"Jeg hadde aldri kjøpt et kassesystem uten mulighet for lojalitetsprogram. For meg var det helt vesentlig at det fulgte et godt lojalitetsprogram med i POS."

Maria Quarnström

Eier, Rilo Zoo

"We recently startet using Diller and are very pleased with the app. It is easy and understandable to use, and it has already generated more customers and sales. What is important to mention is that the customer service is outstanding, and we are getting all the help and support we need! Our contact has been patient and so happy to help and guide in out teams-meetings for the set up :)"

Shine

"Great app and customer service! The loyalty features combined with the SMS engine and mail integration towards MailChimp is a winner for me. Thanks to Erik for helping me set everything up!"

Henriks Herre

"Vi er veldig opptatt av kundereisen og har vært på jakt etter et verktøy som kan hjelpe oss med å gi best mulig service til våre kunder. Diller muliggjør dette og er et veldig bra verktøy som er meget godt integrert med Shopify. Vi er helt sikker på at Diller vil bidra til økt kundetilfredsstillelse og kan trygt anbefale Diller. I tillegg til et bra konsept, lever kundeservice opp til sitt eget konsept og gir en strålende veiledning og service."

frimina.com

"Very easy to set up the app. It’s perfect for creating a good-looking loyalty program widget, that is customized to my brand and webshop.   Super friendly and helpful support team! They answer very fast and do everything to help you out.  Great experience so far."

Corado Coffee Roasters

"Med en kundeklubb blir vi mye bedre kjent med kundene og kan lage godt materiell og relevant innhold for dem. Dette er veldig viktig. Vi slipper alle mid season-salg og kan heller belønne dem som velger oss over tid."

Tobias Tjørstad

General Manager, Linestore

"Det var både raskt og enkelt å sette opp lojalitetsprogrammet, og Dillers kundeservice-team er fantastisk. Vi ser frem til å få glede av programmet i tiden fremover, slik at vi kan få enda mer lojale og fornøyde kunder!"

Julia Dyblie

Daglig leder, Milla Web

"Vi ser at snittsalget og marginer er høyere til tross for at vi gir en 10% velkomstrabatt. Man tar jo gjerne med seg litt ekstra i handlevognen for å mest mulig ut av rabatten. Målet er at kundeklubben skal være prikken over i’en for kundene våre, slik at de ønsker å fortsette å handle hos oss."

Jon Grøteig Andersen

Markedssjef i PetXL

"Vi ser gode resultater av lojalitetsprogrammet. De umiddelbare tilbakemeldingene kommer fra ansatte i butikk, som merker at det kommer kunder inn i butikkene bare 5-10 minutter etter at vi sender ut en SMS."

Stine Handley

Administrasjonsleder i Fredrik & Louisa

"Man er jo alltid spent før lansering av et nytt system. Det som umiddelbart kom frem da vi gikk over til en digital kundeklubb, var at det ble svært godt mottatt av butikkene, fordi det er så enkelt i bruk."

Lene Sagenes

Markedsansvarlig, Olivenlunden

"Med kundeklubben har vi fått flere faste kunder som handler oftere. Det betyr godt potensial for mersalg av tilleggsprodukter, og dermed høyere omsetning og bedre marginer. Det er vi veldig godt fornøyde med."

Ida Marie Juliussen

Distriktssjef og markedsansvarlig, Funky Frozen Yogurt

"Vi har sett at det ikke bare er rabatter som tiltrekker seg kunder. For eksempel fungerer det bra når vi sender ut SMS om at nye produkter har kommet fra et av merkene våre. Da øker trafikken til butikken, siden medlemmene gjerne får tidlig produktinformasjon."

Martine Remsøy Romøren

Butikksjef, Lively Home på Fornebu og Røa

"Den store fordelen med kundeklubben er at det blir enkelt å kommunisere med kundene. Vi ser uendelige muligheter med dette i fremtiden og ser frem til å bruke det mer."

Anders Johan Braaten

Daglig leder i butikkjeden Buster Hund og Katt

"Jeg søkte rundt på nettet etter leverandører og fant Diller på den måten. De har alt jeg trenger i et lojalitetsprogram, og for meg var det en ekstra fordel at det er et norsk selskap."

Hans Hvinden

Daglig leder, Hageglede.no

"Når kunder handler i butikken, spør vi dem om de vil bli medlemmer og fortelle dem at de får gavesjekker etter et visst forbruk, invitasjoner til arrangementer og andre fordeler. Ingen sier nei!"

Heidi Andersen

Butikksjef, Coco Skien