Kunden ønsker personalisering, smidige handleopplevelser og convenience. Kundene blir mer bevisst på sitt budsjett, og retailere må bli enda med bevisst på hvilken verdi man tilbyr kundene.
– Thomas Føyen, leder Consumer & Retail i KPMG, fra artikkel i Retailmagasinet
KPMG med ny analyse av fremtiden for retail
Vi i Diller ønsker å videreformidle en god artikkel i Retailmagasinet fra 10/6-22, skrevet av Nils Vanebo. Saken omhandler de store endringene retail-bransjen står ovenfor og hva som trengs for å lykkes fremover.
Rådgivningsselskapet KPMG har gjennomført markedsanalysen “Retailundersøkelsen 2022“, hvor over 1.000 forbrukere ble spurt om hva de ønsker seg av i framtidas retail. Internasjonalt har KPMG også publisert rapporten “Future of Retail“.
Artikkelen presenterer utdrag fra analysen til KPMG og de viktigste driverne for retail i tiden som kommer. Les og lær!
Bruk av data og maskinlæring må til for å finne ut «hvem» og «hvorfor» om egne kunder. Man må også skaffe seg et bedre innsiktsgrunnlag for å vurdere kategori og sortiment. Data må brukes på en helt annen og proaktiv måte for å lykkes enn hva majoriteten av retaliere har gjort frem til i dag.
– Thomas Føyen, leder Consumer & Retail i KPMG, fra artikkel i Retailmagasinet