En av fem utsalgssteder i Norge

– Vi ville etablere en kundeklubb for å være mer tilgjengelige for kundene våre. De skal føle at vi alltid er tilstede hvis de trenger råd og hjelp fra oss, samt at vi deler av fagkunnskapen vi har på en rask og effektiv måte. Målet har hele tiden vært å bygge opp en trofast kundegruppe med sterk tilknytning til Scandic Shine, Bilpleiebutikkene og våre merkevarer, sier Falstad.

Opprettet kundeklubb – oppnådde konverteringsfrekvens på 124%

Scandic Shine AS etterlyste en kundeklubb som var både kostnadsbesparende, effektiv og lett å betjene. Hos Diller fant bedriften en brukervennlig løsning som bestod kriteriene med glans.

– Vi ønsket å skape en nærmere relasjon til kundene våre, og så på ulike lojalitetsprogram for å få til dette. I jakten på den perfekte løsningen slet vi med å finne et firma som hadde et enkelt og solid konsept å tilby oss. Mange av løsningene vi ble presentert for virket vanskelige å komme i gang med, på samme tid som de var svært kostbare, forteller Ketil Falstad.

Han er gründer og daglig leder i Scandic Shine AS, en av Norges største nettbutikker innenfor høykvalitets bilpleieprodukter. Bedriften har også fem egeneide utsalgssteder i Norge. Disse går under navnet Bilpleiebutikkene, og de holder til i Oslo, Bergen, Drammen, Trondheim og Fredrikstad.

– Diller skilte seg ut

– Vi ville etablere en kundeklubb for å være mer tilgjengelige for kundene våre. De skal føle at vi alltid er tilstede hvis de trenger råd og hjelp fra oss, samt at vi deler av fagkunnskapen vi har på en rask og effektiv måte. Målet har hele tiden vært å bygge opp en trofast kundegruppe med sterk tilknytning til Scandic Shine, Bilpleiebutikkene og våre merkevarer, sier Falstad.

Det ble mye research og googling før han til slutt fant frem til Diller, et selskap som har utviklet en brukervennlig lojalitetsplattform for å gjøre det lettere for butikker å holde på kundene sine. Etter en kort samtale med daglig leder her, visste Falstad at han var kommet til rett sted.

– Både pris, service og kunnskap gjorde at Diller skilte seg ut på en meget positiv måte, forklarer han.

– Både pris, service og kunnskap gjorde at Diller skilte seg ut på en meget positiv måte, forklarer han.

– Alt har gått på skinner

Scandic Shine ønsket en kundeklubb for bruk både i nettbutikken sin og i deres fysiske butikker. Selve implementeringen gikk på skinner, forteller Falstad, og ledelsen fikk god opplæring av Diller underveis.

– Kundene våre har så langt tatt det nye tilbudet godt imot. I Bilpleiebutikkene blir de spurt om de ønsker å melde seg inn som VIP-kunde, og dermed få tilsendt eksklusive rabatter og tilbud på SMS eller e-post. I nettbutikken gjør vi det samme, men da ofte via Facebook og Instagram. Vi er påpasselig med å ikke sende ut for mye reklame. Maks en gang i uken. Noen ganger får kundene også videreformidlet nyttig informasjon, blant annet gir vi tips og anbefalinger for å holde dem oppdatert og bidra til engasjement, sier Falstad.

Økt omsetning

Scandic Shine har brukt Dillers løsning for kundeklubb siden våren 2019, og allerede tre uker etter lanseringen hadde over 800 personer meldt seg inn. Bedriften erfarer at kundene deres aktivt benytter seg av kampanjer, klippekort og kuponger, og at SMS alltid gir mersalg ved utsendelse.

– Vi er veldig tilfreds med måten dette fungerer på, påpeker en fornøyd Falstad.

Scandic Shine og Bilpleiebutikkene har økt sin omsetning etter at kundeklubben trådte i kraft, og lojalitetsprogrammets konverteringsfrekvens – altså forholdet mellom antall medlemmer og antall medlemmer som foretar et kjøp er på hele 124%!

Scandic Shine og Bilpleiebutikkene har økt sin omsetning etter at kundeklubben trådte i kraft, og lojalitetsprogrammets konverteringsfrekvens – altså forholdet mellom antall medlemmer og antall medlemmer som foretar et kjøp er på hele 124%!

– Ja, så nå er vi såpass varme i trøya her at det neste steget må bli å få på plass en egen mobil-app for medlemmer i kundeklubben vår hvor vi kan dele mer content som filmer, bilder osv. Også en app-funksjon tilbys i kundeklubbplattformen, sammen med flere andre valgfrie tilleggsfunksjoner. Klart vi er i ekstase! Diller har levert alt hva de har lovet så langt, og mere til, uten en eneste ripe i lakken, sier Falstad.

Sett opp din kundeklubb i dag!

Kontakt oss