Lojalitetsplattformen Diller® hjelper små og mellomstore bedrifter til å øke sin konkurransekraft ved å få kundene til å handle oftere og mer. Dette sparer kostnader og øker levetidsverdien.

Diller® er skreddersydd for små og mellomstore butikker/kjeder og er integrert med kassen og nettbutikken. Enkelt og greit!

 

Vår ambisjon

Diller ble etablert i 2016 for å kunne gi små og mellomstore bedrifter en rimelig, lønnsom og effektiv lojalitetsplattform for personalisert kundedialog.

Detaljhandelen gjennomgår store endringer, blant annet på grunn av økt digitalisering og e-handel. Teknologiske endringer griper inn i hele verdikjeden og utfordrer eksisterende forretningsmodeller, blant annet som følge av mer effektive logistikkstrukturer og nye muligheter til å kommunisere med kundene.

Vi i Diller mener at små bedrifter skal kunne konkurrere på like vilkår med de store kjedene og Amazon, og vi har derfor utviklet markedets mest effektive teknologi for kundelojalitet, som er tilgjengelig som «plug-and-play»-løsning for små og mellomstore bedrifter. Når det er sagt; store bedrifter kan selvsagt gjerne også bruke Diller®! Det er enkelt, rimelig og alt man trenger for effektiv og lønnsom kundedialog. Vår lojalitetsplattform er integrert i Norges største kasseleverandør og på verdens største eCommerce-plattform.

Måten du som driver butikk møter kunder på, er avgjørende for om de vender tilbake til din fysiske butikk eller nettbutikk. Å gjenkjenne kundene og deres handlemønstre er i dag helt vesentlig for å få til det neste salget. Med andre ord: Hvem er kundene, hvor er de, hva kjøper de og når? Dette gir Diller® svar på.

Kort fortalt bidrar Diller til at SMB-markedet blir profesjonalisert og øker konkurransekraften gjennom tilgang til teknologi og markedsføring som tidligere har vært forbeholdt lommebøkene og kapasiteten til de store selskapene.

Vårt utviklingssenter ligger i Kristiansand, mens leveransesenteret ligger på Fornebu ved Oslo. I tillegg og ikke minst viktig, så har vi et stort partnerapparat rundt omkring i Norge.

 

Ledelsen

Jan Høgetveit CEO (Chief Executive Officer)

Var sist CEO og en av gründerne av SEMINE, som er et av de raskest voksende teknologiselskapene i Norge innenfor regnskap/finans. Jan har arbeidet med flere «tournarounds» på selskaper innenfor teknologi og teknologiressurser. Han var også én av gründerne bak Gyro, som ble Skandinavias største innenfor sitt fagfelt. Jan har i hovedsak erfaring innenfor ledelse, salgsledelse og markedsutvikling.

: Linkedin

Fredrik Kristiansen CPO (Chief Product Officer), Gründer

Over 10 års erfaring som brukervennlighets-spesialist (UI/UX), samt som produkt- og prosjektleder fra ulike tech-selskaper innen bransjer som regnskap, olje og gass, reise og retail. Etter å ha jobbet tett på retail-kunder innenfor SMB-markedet i flere år, så han et behov for å digitalisere og personifisere dialogen mellom butikk og kunde. Fredrik grunnla Diller® med en global visjon om at alle små og mellomstore butikker skulle få tilgang til et lojalitetsprogram.

: Linkedin

Stein Inge Leirbekk CFO (Chief Financial Officer)

Kommer fra Promenaden Management AS hvor han jobbet som CFO. Stein Inge har lang erfaring på C-nivå, fra bl.a. Konsulentselskapet Accenture og innenfor entreprenørskap. Han var med på utviklingen av Meltwater fra å være et startup-selskap til å bli et vellykket, Silicon Valley-basert selskap. Stein Inge har erfaring med internasjonale institusjonelle investormiljøer.

: Linkedin

Berit Lid Scharff CMO (Chief Marketing Officer)

Erfaren markedsstrateg med kompetanse innenfor forretningsutvikling, markedsføring, PR/AR, kommunikasjon og ledelse. Hun har betydelig erfaring med strategisk markedsføring og merkevarebygging fra ledende stillinger i Norge og internasjonalt i Cisco, Tandberg, Mattel og Redd Barna. I 2013 startet hun konsulentselskapet Inlustro, som er spesialisert på å hjelpe små/mellomstore teknologibedrifter og startups til å vokse nasjonalt og globalt. Berit har engasjement som "CMO for hire" i Diller.

: Linkedin

Rolf Kirkeng CTO (Chief Technology Officer)

Over 20 års erfaring fra IT-bransjen fra blant andre Software Innovation, Objectware og Kongsberg Oil & Gas. De siste årene har Rolf vært utviklingssjef hos Identec Solutions i Norge og hatt ansvar for å bygge opp selskapets tekniske plattform. Han gikk i 2017 over til SEMINE, for å bygge Norges beste utviklingsmiljø rundt AI og maskinlæring og tar snart steget over til Diller, hvor han skal lede selskapets teknologiutvikling.

: Linkedin

Knut Ole Hauge CSS MANAGER (Customer Success and Support)

Inntil han ble med på Diller-laget i 2020, jobbet Knut 14 år i Kongsberg Digital, hvor han ledet den globale leveranseavdelingen, samt bygget opp supportavdelingen slik den er i dag. Knut har lang erfaring med utrulling av software på oljerigger i alle verdenshjørner, og han har startet flere kontorer rundt om i verden. Knut har hovedsakelig jobbet innenfor ledelse av personer, prosjekter, leveranser, support og produkt.

: Linkedin

Lars Delbecker CSO (Chief Sales Officer)

Lars kommer fra Bedre Betingelser as hvor han var en av gründerne av selskapet. Bedre Betingelser har i over 20 år vært ledende på formidling av tilbud, fordelsprogram, til start up`s og bygg og anleggsbransjen i Norge. Lars var også sentral når selskapet skulle etablere dette konseptet i Sverige. Før dette arbeidet han i mediebransjen hvor han også var ansvarlig for etablering av avdelingen til Geas Forlag as i Danmark. I tillegg til etableringen av kontoret i Danmark var arbeidet med å få opp en god salgsavdeling gjennom salgsopplæring, salgsledelse og med storkunde strategier. Han har alle disse årene jobbet med salg og salgsledelse og opparbeidet seg en stor erfaringsbase på nettopp dette. Lars skal lede Diller sin utvikling av salg globalt.

: Linkedin

Christian Berg Styreleder

Tidligere erfaring som markedsdirektør i DNB eiendom. Christian var også med på oppbyggingen av Finn.no. Videre var han gründer og administrerende direktør i Privatmegler-kjeden, som senere ble solgt til Nordea. Christian innehar en rekke styreverv.

: Linkedin

Sett opp din kundeklubb i dag!

Kontakt oss
"Vi har sett at det ikke bare er rabatter som tiltrekker seg kunder. For eksempel fungerer det bra når vi sender ut SMS om at nye produkter har kommet fra et av merkene våre. Da øker trafikken til butikken, siden medlemmene gjerne får tidlig produktinformasjon."

Martine Remsøy Romøren

Butikksjef, Annen Etage på Fornebu og Røa

"Den store fordelen med kundeklubben er at det blir enkelt å kommunisere med kundene. Vi ser uendelige muligheter med dette i fremtiden og ser frem til å bruke det mer."

Anders Johan Braaten

Daglig leder i butikkjeden Buster Hund og Katt

"Takket være lojalitetsprogrammet er vi i stand til å betjene flere kunder på kortere tid og oppmuntre de beste kundene til å komme tilbake, igjen og igjen."

Jose Corado

Daglig leder for Cuba Life kaffebar

"Når kunder handler i butikken, spør vi dem om de vil bli medlemmer og fortelle dem at de får gavesjekker etter et visst forbruk, invitasjoner til arrangementer og andre fordeler. Ingen sier nei!"

Heidi Andersen

Butikksjef, Coco Skien

"Jeg søkte rundt på nettet etter leverandører og fant Diller på den måten. De har alt jeg trenger i et lojalitetsprogram, og for meg var det en ekstra fordel at det er et norsk selskap."

Hans Hvinden

Daglig leder, Hageglede.no