Hans Hvinden Hageglede Diller Daglig leder Hans Hvinden i Hageglede.no med kollegene Tone Paulsen og Heidi Hetland bakgrunnen.

Vi har hatt en vanvittig vekst i selskapet, og det har vært veldig moro – og mye hardt arbeid. Trappetrinns-modellen med poeng i kundeklubben ser ut til å fungere godt og er med på å strukturere til vekst. Vi startet kundeklubben i november 2020, og vi har nå i mai ’21 allerede fått 9500 medlemmer. Det er vi veldig godt fornøyde med.

Hageglede.no – en nettbutikk i kraftig vekst

Hageglede.no er en norsk nettbutikk med tradisjoner helt tilbake til 1895, da det under navnet «Brumunddal Frø» var ett av landets eldste postordrefirma. I 2017 ble Hageglede.no lansert i ny drakt under ledelse av daglig leder Hans Hvinden. Vi i Diller intervjuet Hans for å høre om hans erfaringer med lojalitetsprogrammet som de opprettet i november 2020.

Hvorfor startet dere med kundeklubb?

«Vi ønsket først og fremst å få et godt forhold til kundene våre. For å lykkes med det, trengte vi en god lojalitetsplattform, slik at vi hadde et grunnlag for å bli den nettbutikken som folk ønsker å gå til – og komme tilbake til – for å handle hagevarer.»

Hva fikk deg til å ta beslutningen om å starte opp den gangen?

«Jeg fant inspirasjon i andre bransjer og hos aktører som har gode kundeklubber, så jeg tenkte at Hageglede.no trengte noe tilsvarende for å skape lojale kunder som følte seg knyttet til oss.»

Hva slags resultater har dere sett så langt?

«Vi har hatt en vanvittig vekst i selskapet, og det har vært veldig moro – og mye hardt arbeid. Trappetrinns-modellen med poeng i kundeklubben ser ut til å fungere godt og er med på å strukturere til vekst. Vi startet kundeklubben i november 2020, og vi har nå i mai ’21 allerede fått 9500 medlemmer. Det er vi veldig godt fornøyde med.»

Har du eksempler på vellykkede kampanjer?

«Ja, innmeldingsoppsettet vårt er svært effektivt. Etter noen sekunders surfing på nettsiden, kommer det opp en pop-up som informerer om at man får 10% rabatt på første handel. Kunden legger inn epost-adressen sin og ved utsjekk i kassen krysser man av for medlemskap i kundeklubben for å få rabatten.»

Dette synes kundene tydeligvis er en god avtale når man ser på antall medlemmer vi har fått på kort tid. De som ikke handler den dagen, kommer med på epost-listen vår, og kan bli medlemmer og få rabatten i neste omgang, hvis de ønsker det.

«Vi ser også at SMS-kampanjene vi har kjørt er effektive og skaper økt trafikk. Jeg tror at vi kan få mye glede av å utvikle kundeklubben fremover, slik at kampanjene blir enda mer tilpassede og personlige for den enkelte kunde.»

Hvor viktig er det at Diller er integrert i WooCommerce?

«Det hadde vært helt uaktuelt uten denne integrasjonen! Alt vi gjør er bygget opp etter prinsipper om automasjon og integrasjon, med andre ord at alt skal «snakke med hverandre». Så dette var helt vesentlig for vårt valg.»

Hva synes du om samarbeidet med Diller?

«Strålende! Vi har hele tiden hatt en fin dialog, og jeg får alltid rask og god tilbakemelding. Web-byrået EasyWeb har utviklet nettsiden og nettbutikken vår, og samarbeidet flyter også veldig bra mellom oss, EasyWeb og Diller.»

Hvordan fikk du høre om Diller?

«Jeg søkte rundt på nettet etter leverandører og fant Diller på den måten. De har alt vi trenger i en et lojalitetsprogram, og for meg var det en ekstra fordel at det er et norsk selskap.»

Hva ser du som de viktigste fordelene med kundeklubb?

«Det er å bli kjent med kundene. Det er selvsagt også vesentlig at vi får GDPR-samtykket på plass, slik at vi kommuniserer på riktig og lovlig måte. Nå i starten har noe av det viktigste vært å få opp en medlemsbase hvor samtykket er på plass, slik at vi kan utvikle lojalitetsprogrammet videre. Vi gjør ikke alt perfekt ennå, men vi ser at det er store muligheter fremover.»

Jeg tror også at kundeklubben kan være med på å forlenge sesongen, ved at vi kan informere medlemmene om produkter både for utendørs og innendørs dyrking til ulike årstider.

Hva sier kundene deres?

«Vi vet at kundene er fornøyde med fordelene de får, og at det er enkelt være medlem. De synes det er positivt at de finner sine tilgjengelige bonuskuponger ved å trykke på en knapp i handlekurven.»

Hva ser du for deg fremover?

«Vi ser at det er gode muligheter for å gjøre kundeklubben enda bedre og mer relevant for medlemmene ved at vi gjør en bedre segmentering av medlemsbasen. På den måten få vi mer kunnskap om hva kundene er interessert i og ønsker informasjon om – og hva de vil ha gode kampanjer på.»

Generelt ønsker vi å vokse og få mange flere medlemmer. Målet er å få 50 000 medlemmer i kundeklubben. Vi tror at en god kundeklubb er en viktig nøkkel for å holde på kundene over tid.

Diller® – kundeklubben som har alt, enkelt og rimelig.

Lojalitetsplattformen Diller® hjelper små og mellomstore bedrifter til å øke sin konkurransekraft ved å få kundene til å handle oftere og mer. Dette sparer kostnader og øker levetidsverdien.

Diller® er en smart løsning for bedrifter som ikke har et stort markedsføringsbudsjett, men som ønsker å øke salget. Markedsføring er dyrt, og en kundeklubb gir store besparelser fordi man ikke bruker dyrebare midler på hele tiden å få nye kunder inn i butikken og nettbutikken.

Med et godt lojalitetsprogram kan man konvertere enkeltsalg til repetisjonssalg og få bedre kundedialog.


Har du noen spørsmål? Vi vil gjerne høre fra deg.

Kontakt oss
"A terrific app that really helps our business to grow together with our customers. Adds value for both us and the customer, a complete customer journey from the physical to the online store."

BMP Paleet

"Thank you very much for the fantastic follow-up when we launched our loyalty program from Diller. You guys made the whole process painless. Looking forward to seeing what we can achieve together. We really recommend Diller AS to anyone that need a loyalty program on the Shopify platform."

Bolina

"Annonsering må planlegges 2 uker i forkant, men da kan jo kampanjen være helt irrelevant. Vi kan derimot snu oss rundt på et blunk! Vi kan legge ut en kampanje over natten, for Diller hjelper oss med å få det ut med én gang. Dette er helt uvurderlig for oss."

Tone Tengesdal Stavnheim

Tengesdal Sport

"Great app, easy to customize and simple to use. Customer service is outstanding and helpful. The few times we have had any issues, customer support was very responsive and resolved the issues in minutes! Highly Recommend!"

MARK+BRANDY

"Jeg hadde aldri kjøpt et kassesystem uten mulighet for lojalitetsprogram. For meg var det helt vesentlig at det fulgte et godt lojalitetsprogram med i POS."

Maria Quarnström

Eier, Rilo Zoo

"We recently startet using Diller and are very pleased with the app. It is easy and understandable to use, and it has already generated more customers and sales. What is important to mention is that the customer service is outstanding, and we are getting all the help and support we need! Our contact has been patient and so happy to help and guide in out teams-meetings for the set up :)"

Shine

"Great app and customer service! The loyalty features combined with the SMS engine and mail integration towards MailChimp is a winner for me. Thanks to Erik for helping me set everything up!"

Henriks Herre

"Vi er veldig opptatt av kundereisen og har vært på jakt etter et verktøy som kan hjelpe oss med å gi best mulig service til våre kunder. Diller muliggjør dette og er et veldig bra verktøy som er meget godt integrert med Shopify. Vi er helt sikker på at Diller vil bidra til økt kundetilfredsstillelse og kan trygt anbefale Diller. I tillegg til et bra konsept, lever kundeservice opp til sitt eget konsept og gir en strålende veiledning og service."

frimina.com

"Very easy to set up the app. It’s perfect for creating a good-looking loyalty program widget, that is customized to my brand and webshop.   Super friendly and helpful support team! They answer very fast and do everything to help you out.  Great experience so far."

Corado Coffee Roasters

"Med en kundeklubb blir vi mye bedre kjent med kundene og kan lage godt materiell og relevant innhold for dem. Dette er veldig viktig. Vi slipper alle mid season-salg og kan heller belønne dem som velger oss over tid."

Tobias Tjørstad

General Manager, Linestore

"Det var både raskt og enkelt å sette opp lojalitetsprogrammet, og Dillers kundeservice-team er fantastisk. Vi ser frem til å få glede av programmet i tiden fremover, slik at vi kan få enda mer lojale og fornøyde kunder!"

Julia Dyblie

Daglig leder, Milla Web

"Vi ser at snittsalget og marginer er høyere til tross for at vi gir en 10% velkomstrabatt. Man tar jo gjerne med seg litt ekstra i handlevognen for å mest mulig ut av rabatten. Målet er at kundeklubben skal være prikken over i’en for kundene våre, slik at de ønsker å fortsette å handle hos oss."

Jon Grøteig Andersen

Markedssjef i PetXL

"Vi ser gode resultater av lojalitetsprogrammet. De umiddelbare tilbakemeldingene kommer fra ansatte i butikk, som merker at det kommer kunder inn i butikkene bare 5-10 minutter etter at vi sender ut en SMS."

Stine Handley

Administrasjonsleder i Fredrik & Louisa

"Man er jo alltid spent før lansering av et nytt system. Det som umiddelbart kom frem da vi gikk over til en digital kundeklubb, var at det ble svært godt mottatt av butikkene, fordi det er så enkelt i bruk."

Lene Sagenes

Markedsansvarlig, Olivenlunden

"Med kundeklubben har vi fått flere faste kunder som handler oftere. Det betyr godt potensial for mersalg av tilleggsprodukter, og dermed høyere omsetning og bedre marginer. Det er vi veldig godt fornøyde med."

Ida Marie Juliussen

Distriktssjef og markedsansvarlig, Funky Frozen Yogurt

"Vi har sett at det ikke bare er rabatter som tiltrekker seg kunder. For eksempel fungerer det bra når vi sender ut SMS om at nye produkter har kommet fra et av merkene våre. Da øker trafikken til butikken, siden medlemmene gjerne får tidlig produktinformasjon."

Martine Remsøy Romøren

Butikksjef, Lively Home på Fornebu og Røa

"Den store fordelen med kundeklubben er at det blir enkelt å kommunisere med kundene. Vi ser uendelige muligheter med dette i fremtiden og ser frem til å bruke det mer."

Anders Johan Braaten

Daglig leder i butikkjeden Buster Hund og Katt

"Jeg søkte rundt på nettet etter leverandører og fant Diller på den måten. De har alt jeg trenger i et lojalitetsprogram, og for meg var det en ekstra fordel at det er et norsk selskap."

Hans Hvinden

Daglig leder, Hageglede.no

"Når kunder handler i butikken, spør vi dem om de vil bli medlemmer og fortelle dem at de får gavesjekker etter et visst forbruk, invitasjoner til arrangementer og andre fordeler. Ingen sier nei!"

Heidi Andersen

Butikksjef, Coco Skien