Cookies Diller article

Hvis du allerede har opprettet en kundeklubb, har du innhentet samtykke fra medlemmene, så din kommunikasjon er uendret, hvilket betyr at du kan holde relevant dialog med kundene uansett om cookies er skrudd av eller ikke.

Hva betyr det at Google skrur av cookies?

Personvern-bekymringer har ført til at Google stenger av for såkalte tredjeparts-cookies, som er informasjonskapsler som sporer vår alles trafikk på internett. Google skal ikke lenger selge annonser basert på cookies fra 2022, så for annonsører gjelder det å snu seg rundt for å finne en annen form for kommunikasjon mot kunder.

Hva betyr det for deg som har behov for å holde på eller forbedre kunderelasjonene?

Hvis du allerede har opprettet en kundeklubb, har du innhentet samtykke fra medlemmene, så din kommunikasjon er uendret, hvilket betyr at du kan holde relevant dialog med kundene uansett om cookies er skrudd av eller ikke.

Dersom du ikke har en kundeklubb, kan det bli mye vanskeligere å ha relevant og tilpasset kommunikasjon med markedet ditt, siden annonsemulighetene blir sterkt begrenset. Les mer om fordelene med lojalitetsprogrammer her.

Les mer om endringen:

 

Hva er cookies?

Cookies er små filer som lages på nettsider du besøker og som gjør din søkehistorikk lagres. Informasjonen brukes så videre for å tilpasse annonser og informasjon til din nettbruk. Cookies kan holde deg innlogget på nettsider, huske dine preferanser og gi deg tilpasset innhold.

Det finnes to typer cookies, hvor den ene typen lagrer informasjon på den aktuelle siden du besøker, mens tredjeparts-cookies skapes av andre nettsider. Disse eksterne sidene eier innholdet du ser på siden du besøker, som for eksempel annonser. Det er tredjeparts-cookies som skal stoppes, hovedsaklig pga. av personvernhensyn.

Sett opp din kundeklubb i dag!

Kontakt oss
"Vi har sett at det ikke bare er rabatter som tiltrekker seg kunder. For eksempel fungerer det bra når vi sender ut SMS om at nye produkter har kommet fra et av merkene våre. Da øker trafikken til butikken, siden medlemmene gjerne får tidlig produktinformasjon."

Martine Remsøy Romøren

Butikksjef, Annen Etage på Fornebu og Røa

"Den store fordelen med kundeklubben er at det blir enkelt å kommunisere med kundene. Vi ser uendelige muligheter med dette i fremtiden og ser frem til å bruke det mer."

Anders Johan Braaten

Daglig leder i butikkjeden Buster Hund og Katt

"Takket være lojalitetsprogrammet er vi i stand til å betjene flere kunder på kortere tid og oppmuntre de beste kundene til å komme tilbake, igjen og igjen."

Jose Corado

Daglig leder for Cuba Life kaffebar

"Når kunder handler i butikken, spør vi dem om de vil bli medlemmer og fortelle dem at de får gavesjekker etter et visst forbruk, invitasjoner til arrangementer og andre fordeler. Ingen sier nei!"

Heidi Andersen

Butikksjef, Coco Skien

"Jeg søkte rundt på nettet etter leverandører og fant Diller på den måten. De har alt jeg trenger i et lojalitetsprogram, og for meg var det en ekstra fordel at det er et norsk selskap."

Hans Hvinden

Daglig leder, Hageglede.no