Husk at et lojalitetsprogram ikke handler om at du som bedriftseier skal gir økt rabatt. Kundeklubber gir tvert imot svært gode forutsetninger for gjenkjøp og økt handel per besøk. Et godt lojalitetsprogram gjør at kunder får lyst til å handle oftere og mer hos akkurat deg.

Vi går i dybden på ulike bransjer

Det kan være store forskjeller på hvordan et lojalitetsprogrammet bør settes opp, avhengig av hvilken bransje man er i. Vi har derfor skrevet noen artikler i Kunnskapssenteret som går i dybden på ulike bransjer. Første runde ut er restauranter, bakerier & kafeer, klesbransjen og sportsbransjen.

Vi håper at dette gir dere som allerede har et lojalitetsprogram noen håndfaste tips og ideer til forbedring, og at dere som fremdeles «sitter på gjerdet» får inspirasjon til å få nye, lønnsomme stamkunder ved å starte en kundeklubb.

 

Invider_Diller all rights reserved


Sett opp din kundeklubb i dag!

Kontakt oss
"Vi ser at snittsalget og marginer er høyere til tross for at vi gir en 10% velkomstrabatt. Man tar jo gjerne med seg litt ekstra i handlevognen for å mest mulig ut av rabatten. Målet er at kundeklubben skal være prikken over i’en for kundene våre, slik at de ønsker å fortsette å handle hos oss."

Jon Grøteig Andersen

Markedssjef i PetXL

"Vi ser gode resultater av lojalitetsprogrammet. De umiddelbare tilbakemeldingene kommer fra ansatte i butikk, som merker at det kommer kunder inn i butikkene bare 5-10 minutter etter at vi sender ut en SMS."

Stine Handley

Administrasjonsleder i Fredrik & Louisa

"Jeg søkte rundt på nettet etter leverandører og fant Diller på den måten. De har alt jeg trenger i et lojalitetsprogram, og for meg var det en ekstra fordel at det er et norsk selskap."

Hans Hvinden

Daglig leder, Hageglede.no

"Vi har sett at det ikke bare er rabatter som tiltrekker seg kunder. For eksempel fungerer det bra når vi sender ut SMS om at nye produkter har kommet fra et av merkene våre. Da øker trafikken til butikken, siden medlemmene gjerne får tidlig produktinformasjon."

Martine Remsøy Romøren

Butikksjef, Annen Etage på Fornebu og Røa

"Den store fordelen med kundeklubben er at det blir enkelt å kommunisere med kundene. Vi ser uendelige muligheter med dette i fremtiden og ser frem til å bruke det mer."

Anders Johan Braaten

Daglig leder i butikkjeden Buster Hund og Katt

"Når kunder handler i butikken, spør vi dem om de vil bli medlemmer og fortelle dem at de får gavesjekker etter et visst forbruk, invitasjoner til arrangementer og andre fordeler. Ingen sier nei!"

Heidi Andersen

Butikksjef, Coco Skien